اخبار برگزیدهبانک‌ و بیمهسلامتفیدفید برتر

ارائه خدمات درمانی به سالمندان بالای 65 سال رایگان می شود؟

ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت بیان داشت: با حمایت سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی بیمه، بزودی درمان و بستری سالمندان بالای ۶۵ سال به‌طور کامل رایگان خواهد شد و این گام بزرگی در جهت کاهش بار مالی از دوش سالمندان و خانواده‌ها است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ محمد مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت درباره برنامه ریزی هایی که برای درمان سالمندان انجام شده است گفت: با هماهنگی‌هایی که بین سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی بیمه به عمل آمده است، مقرر شده تا هزینه‌های درمان و بستری سالمندان بالای ۶۵ سال به‌طور کامل از میان برداشته شود.

وی افزود: پیشنهاد ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان این گروه سنی به شورای عالی بیمه داده شده و منابع مالی لازم نیز تأمین شده است.

ناصحی تاکید کرد: این اقدام بخشی از تلاش‌های وسیع‌تری است که برای کاهش بار مالی مردم بویژه 5 دهک اول جامعه در حال انجام است. این برنامه با هدف کاهش هزینه‌های درمانی و ارائه پوشش تخفیف ویژه‌ای تا سقف ۸۰ درصد برای دهک‌های بالاتر طراحی شده است.

همچنین، وی ضمن اشاره به تصمیماتی که برای افزایش پوشش بیمه‌ای در زمینه خدمات مراقبت در منزل اتخاذ شده است اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه ای صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج در طی یک سال و نیم گذشته قرار گرفته اند و در حال حاضر ۱۰۷ گروه بیماری از این خدمات بهره می‌برند.

مدیرعامل بیمه سلامت به تحولات در سیستم دیجیتال پزشکی اشاره کرد و گفت: قانون نسخه الکترونیک که پس از ۱۸ سال به اجرا درآمده، دستاوردهای قابل توجهی داشته اما همچنان چالش‌هایی با دستگاه‌های نظارتی وجود دارد. البته نکته امیدوارکننده این است که تعداد نسخه‌های کاغذی به کمتر از ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا