مصرف‌کنندگان از سلامت مجوزهای شرکت‌های اینترنتی مطمئن شوند

علیرضا اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به سرویس‌های اینترنتی و خصوصا اینترنت پرسرعت ADSL اظهار کرد: این مدارک و مجوزها مواردی مانند نام شرکت مطابق پروانه، شماره مجوز، نام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شماره تلفن پشتیبانی و دفتر مرکزی آن‌ها است که مصرف‌کنندگان باید حتما قبل از امضای قرارداد مفاد قرارداد فی‌مابین را به دقت مطالعه کنند و از جزئیات سرویس مانند نرخ انتقال اطلاعات، ضریب اشتراک آن آگاهی یابند.
وی با بیان این که در زمان حاضر توسعه سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دستور کار اکثر کشورها قرار گرفته و در حال انجام است، گفت: بدون شک ورود هر سرویس جدید در شبکه مخابراتی تا رسیدن به بلوغ کامل در تمام سطوح کاربردی اعم از مصارف خانگی، تجاری، اداری ذاتا مشکلات جدیدی را نیز برای مصرف‌کنندگان، ارایه‌دهندگان و نهادهای نظارتی ذی‌ربط ایجاد خواهد کرد.
او تصریح کرد: بدیهی است چنان چه سرویسی با اقبال عمومی مواجه شود و رشد تقاضای آن نرخ بالایی داشته باشد، مشکلات خواسته و ناخواسته آن بیش‌تر خواهد شد و لزوم توسعه بیش‌تر عرضه و اطلاع‌رسانی عمومی به مصرف‌کنندگان نهایی دو چندان احساس خواهد شد.
اصغریان تاکید کرد: کلیه مصرف‌کنندگان می‌توانند جهت مشاهده لیست شرکت‌های مجاز ارایه‌دهنده سرویس به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با آدرس www.cra.ir مراجعه و در صورت تخلف و یا عدول شرکت ارایه دهنده سرویس از مفاد قرارداد شکایات خود را به شماره تلفن 124 سازمان تعزیزات حکومتی اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد: آگاهی مصرف‌کنندگان در هنگام عقد قرارداد و دقت به مفاد آن تاثیر به سزایی در کاهش مشکلات بعدی برای طرفین قرارداد و نهادهای ناظر و داور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا