ارتباطات

اقدامات شرکت مخابرات ایران در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی

موبنا – مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با ستاد خبری گروه مخابرات، متذکر شد: شرکت مخابرات ایران با توجه به اینکه قدیمی‌ترین اپراتور ارتباطی کشور در زمینه‌های تلفن ثابت، دیتا و همراه است مسئولیت ویژه‌ای در برابر جامعه برای خود تعریف کرده است. ما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی در هفت بخش ورود کرده‌ایم و در حوزه‌های “حاکمیت شرکتی”، “حقوق بشر”، ” فعالیت کاری کارکنان”، “محیط زیست”، “توسعه جوامع محلی”، “مسائل مربوط به مشتری” و “کسب و کار منصفانه” گام‌هایی برداشته‌ایم.
وی افزود: در این زمینه سعی کرده‌ایم با توجه به مدل‌های بین المللی و ایزو ۲۶۰۰۰ در قالب گروهی با ریاست مدیرعامل شرکت مخابرات و به دبیری مدیرکل روابط عمومی، امور را دنبال کنیم. بر همین اساس در زمینه‌های مختلف رویکردهایی در دستور کار قرار گرفته و به عنوان مثال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مواردی مانند راه اندازی دفاتر ICT روستایی، برپایی دکل‌های مخابرات بعد از سانحه هواپیمایی تهران یاسوج، حمایت از انجمن‌ها و مؤسسات بیماران خاص و معلولان ذهنی، مشارکت در ساخت و ساز مراکز عمومی چون مدرسه و خانه برای زلزله زدگان غرب کشور، حمایت از کودکان کار در همکاری با بهزیستی، مشارکت با معاونت زنان در برگزاری کلاس‌های آموزشی فضای مجازی، همکاری با نهادهای مردم نهاد، حمایت از چاپ اولین روزنامه دانش آموزی درمناطق محروم، حمایت از موسسه نیکوکاران شریف، حمایت از تیم‌های ورزشی مناطق محروم، حمایت از انجمن اوتیسم ایران، حمایت ماهانه از موسسه‌های خیریه محک، مهرطه، حامی و غیره، تهیه ۱۰ هزار اقلام لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، همکاری با بنیاد برکت جهت درمان بیماران در مناطق محروم، حمایت از کمپین تعالی مدارس آموزش و پرورش و عقد تفاهم نامه با دانشگاه کارآفرینی دانشگان تهران دنبال شده است.
بیدخام ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز شرکت مخابرات با ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری، کمپین حذف قبوض کاغذی، ارائه ویدئو کنفرانس‌های آموزشی، اقساط پسمانهای الکترونیکی، کسب جایزه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی (تانوما)، آماده سازی و ارائه خدمات غیرحضوری پزشکی در مناطق محروم، راه اندازی کمپین هر خط یک نهال و مدیریت مصرف انرژی در این زمینه اهداف خود را دنبال کرده است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ایجاد سامانه جامع رسیدگی به شکایات، صیانت از حریم خصوصی مشتریان و انجام نظرسنجی دوره‌ای مربوط به امور مشتریان را از جمله اقدامات این شرکت برشمرد که در حوزه مشتریان صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ما در شرکت مخابرات ایران سعی داریم تمام بحث‌های ارتباطی را برای دورترین نقاط ایران نیز فراهم کنیم از سوی دیگر بحث‌هایی مانند کمک به مراکز عام المنفعه و غیره نیز در دستور کار قرار دارد که در این موارد علاوه برپوشش های مخابراتی برای این مراکز، مشارکت‌های مالی نیز صورت گرفته و بر این اساس شرکت مخابرات ایران تنها شرکتی است که برنده نشان طلایی حاکمیت شرکتی در زمینه مدیریت مسئولیت اجتماعی در سال جاری شده و با اخذ استاندارد ایزو ۱۸۰۰۰ در مدیریت بهداشت حرفه‌ای از اولین شرکت‌هایی هستیم که این جایزه را از CFR گرفته‌ایم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا