اخبار برگزیدهارتباطاتفناوریفناوری های نوینفیدفید برترفین تک و فناوری

جهشی تاریخی در فناوری ارتباطات؛ چین اولین آزمایش موفق ۶G را انجام داد

به‌روزترین‌ها| دانشمندان دانشگاه پست و مخابرات پکن یک شبکه آزمایشی میدانی برای دستیابی به انتقال ۶G بر روی زیرساخت‌های موجود ۴G راه‌اندازی کردند.

مهندسان این دانشگاه نتایج اولیه تحقیقات خود را درباره شبکه آزمایشی در کنفرانسی که در پکن برگزار شد، ارائه دادند.

شبکه آزمایشی از ارتباطات معنایی استفاده می‌کند و ١٠ برابر بهبود در معیارهای کلیدی ارتباطات از جمله ظرفیت، پوشش و کارایی به دست آورده است.

خبرگزاری شینهوا در این باره اعلام کرد: شبکه آزمایشی ۶G یک «اولین جهانی» است و می‌تواند زمان ورود به تحقیقات ۶G را کاهش دهد و موجب تسریع در آزمایش اولیه فناوری‌های کلیدی ۶G شود.

بر اساس این گزارش، شبکه شامل یکپارچگی عمیق ارتباطات و هوش مصنوعی است که به عنوان «جهت مهم» در تکامل فناوری ارتباطات مطرح است.

پروفسور ژانگ پینگ که رهبری تیم تحقیقاتی دانشگاه را بر عهده دارد، در این کنفرانس بیان کرد: «یکپارچگی این دو (هوش مصنوعی و 6G) باعث تسریع در شکل‌گیری اشکال جدید اقتصادی دیجیتال خواهد شد. هوش مصنوعی ادراک و فهم ارتباطات را بهبود می‌بخشد، در حالی که ۶G دسترسی هوش مصنوعی را به تمام زمینه‌ها گسترش می‌دهد.»

خدمات اینترنت ۶G پیش‌بینی می‌شود تا حدود سال ۲۰۳۰ در دسترس قرار گیرد، اما کار بر روی استانداردهای ۶G همچنان در جریان است و ممکن است تا اواخر این دهه به پایان برسد.

شبکه‌های ۶G از فرکانس‌های بالاتری نسبت به ۵G استفاده خواهند کرد و ظرفیت بسیار بالاتر و تأخیر کمتری را ارائه خواهند داد. بازار فناوری ۶G نیز پیش‌بینی می‌شود که باعث بهبود در فناوری تصویربرداری، حضور و آگاهی از موقعیت شود. با استفاده از هوش مصنوعی، زیرساخت ۶G باید بهترین مکان برای محاسبه، از جمله ذخیره‌سازی، پردازش و اشتراک داده‌ها را تعیین کند.

در حال حاضر چندین کشور در حال رقابت برای توسعه نسل بعدی فناوری ارتباطات هستند. در این بین، پیش بینی می‌شود که چین تا حدود سال ۲۰۳۰ اولین خدمات ۶G را راه‌اندازی خواهد کرد.

ژاپن نیز برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ فناوری‌های کلیدی ۶G را ایجاده کرده و تا سال ۲۰۳۰ خدمات «فراتر از 5G» را ارائه دهد و با شرکت‌هایی مانند NTT Docomo و سونی همکاری کند.

در فوریه، ایالات متحده و ٩ کشور دیگر ۶ اصل مشترک برای شبکه‌های ۶G را تعیین کردند که شامل حفاظت از امنیت ملی، استفاده کارآمد از طیف و حفاظت از حریم خصوصی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا