اخبار برگزیدهبازارخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

نیسان ورسا ژاپنی؛ گزینه‌ای اقتصادی برای بازار خودروی ایران

گروه خودروسازی نیسان، به تازگی محصول جدید ارزان قیمت خود به نام نیسان ورسا را با بهای ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار را معرفی کرد؛ خودرویی که براساس قانون واردات ایران می تواند به کشور وارد شود.

به‌روزترین‌ها| نیسان ورسا ارزان ترین خودروی ژاپنی ها در بازار آمریکاست، خودروسازی نیسان قصد دارد بازار خودروی ۲۰۲۵ را با محصول جدید خود به چالش بکشد. با توقف تولید میتسوبیشی میراژ در سال آینده میلادی، گروه نیسان، میتسوبیشی، هوندا، قصد دارد خودرو ارزان ورسا را به تولید برساند.

نیسان ورسا با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این بازه قیمتی محصولاتی مانند کیا ریو و شورولت اسپارک را به چالش خواهد کشید.

نیسان ورسا از هم اکنون لقب ارزان ترین خودرو بازار آمریکا را گرفته است، این قیمت می تواند فروش خودروهای چینی را هم به چالش بکشد

نیسان ورسا از هم اکنون لقب ارزان ترین خودرو بازار آمریکا را گرفته است، این قیمت می تواند فروش خودروهای چینی را هم به چالش بکشد.

مشخصات فنی و قیمت نیسان ورسا

ورسا در مدل دنده دستی یا تیپ اس قیمت ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار دارد. این خودرو در تیپ گیربکس سی وی تی قیمت ۲۰ هزار و ۱۳۰ دلار خواهد داشت. با سفارش مشتری دو تیپ اس وی و اس آر به ترتیب با قیمت های ۲۱ هزار و ۶۳۰ و ۲۲ هزار و ۳۳۰ دلار آماده عرضه می شود.

نیسان ورسا ژاپنی؛ گزینه‌ای اقتصادی برای بازار خودروی ایران

تفاوت تیپ های ورسا در تکنولوژی ساخت چراغ ها و فناوری سیستم روغنکاری موتور است. در این خودرو از فناوری های ایمنی فعال مانند تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار راننده و کمکی راننده تعبیه شده است.

نیسان ورسا به یک موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت مجهز است

نیسان ورسا به یک موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت مجهز است. این خودرو در نسخه اس دارای گیربکس ۵ سرعته دستی و در نسخه سی وی تی نیز دارای وضعیت ۵ سرعته است.

نیسان ورسا انتخابی مناسب برای بازار ایران

نیسان ورسا با قیمت ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار و رعایت دستاوردهای ۸۵ گانه و کیفیت بالا می تواند براساس قانون واردات مصوب دولت به بازار کشور راه یابد؛ چرا که برای واردات خودرو سقف ارزی ۲۰ هزار دلاری تعریف شده است که درست ارزان تر از قیمت تعیین شده است.

نیسان ورسا ژاپنی؛ گزینه‌ای اقتصادی برای بازار خودروی ایران

البته به نظر می رسد برخی از شرکت های وارد کننده خودرو به دلیل کسب سود هنگفت از خودروهای چینی، همچنان به واردات خودروهای بعضا کم کیفیت از چین داشته و کمتر به  دنبال محصولات جدید از کشورهای دیگر باشند.

نیسان ورسا با قیمت ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار و رعایت دستاوردهای ۸۵ گانه و کیفیت بالا می تواند براساس قانون واردات مصوب دولت به بازار کشور راه یابد

از سویی دیگر، نیسان ورسا به خودروسازان داخلی ثابت کرد که می توان خودروی ارزان قیمت با رعایت استاندارد های ۸۵ گانه و البته با کیفیت تولید کرد. با این حال باید منتظر بود و دید که آیا فعالان واردات خودرو به دنبال عرضه ورسا در بازار ایران خواهند بود یا خیر؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا