آئودی استراتژی نامگذاری جدید خود را کنار گذاشت
آئودی پس از کمتر از دو سال، تصمیم گرفت که استراتژی نامگذاری جدید خود را که برای تفکیک خودروهای برقی از خودروهای با موتور احتراق داخلی طراحی کرده بود، کنار بگذارد. این تغییرات در سیستم نامگذاری شامل استفاده از پسوندهایی جدید برای انواع پیشرانهها و سبکهای بدنه خواهد بود.
بهروزترینها| آئودی، خودروساز آلمانی، کمتر از 2 سال پس از معرفی سیستم جدید نامگذاری برای خودروهای خود، تصمیم گرفت که این سیستم را کنار بگذارد. در مارس 2023، این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد برای تفکیک خودروهای برقی از خودروهای مجهز به موتورهای درونسوز از اعداد زوج و فرد استفاده کند. طبق این طرح، مدلهای برقی قرار بود از اعداد زوج و مدلهای با موتور احتراق داخلی از اعداد فرد استفاده کنند. با این حال، اکنون این استراتژی کنار گذاشته شده است.
در سیستم جدید، اعداد دوباره بهعنوان نشانهای از اندازه خودرو بدون توجه به نوع پیشرانه در نظر گرفته میشوند. برای تمایز میان انواع مختلف پیشرانهها، آئودی از پسوندهایی همچون TFSI برای موتورهای بنزینی، TFSIe برای هیبریدهای شارژی، TDI برای دیزل و e-tron برای خودروهای برقی استفاده خواهد کرد. همچنین، سبکهای بدنه نیز با پسوندهایی مانند Sedan (سدان)، Avant (آوانت) یا Sportback (اسپورتبک) مشخص خواهند شد.
آئودی از خودروهای کوچک خود خداحافظی میکند
این تغییر بهعنوان یک خبر خوشایند برای بسیاری از مشتریان در نظر گرفته میشود؛ چرا که سیستم قبلی برای بسیاری گیجکننده و پیچیده بود. بهخصوص سیستم 2 رقمی که بهطور موقت بر اساس خروجی پیشرانهها تعیین شده بود، بهزودی کنار گذاشته شد. به یاد آوردن نامهای پیچیدهای چون «55 TFSI» یا «40 TDI» برای مصرفکنندگان چالشبرانگیز بود.
مدل بعدی A6، که قرار است در 4 مارس 2025 رونمایی شود، اولین مدل خواهد بود که از سیستم نامگذاری جدید بهره میبرد. پیش از این، قرار بود این خودرو به عنوان A7 با موتور احتراق داخلی شناخته شود، اما اکنون A6 با پیشرانه احتراق داخلی بههمراه A6 e-tron برقی معرفی خواهد شد.
آئودی همچنین تصمیم گرفته است که مدلهای کوچک خود، یعنی A1 و Q2، را پس از اتمام دوره تولید نسل فعلی آنها کنار بگذارد. این تغییرات در استراتژی نامگذاری فقط شامل مدلهای آینده خواهد شد و خودروهای موجود به همان نامهای قبلی خود باقی خواهند ماند.
در ابتدا، آئودی برنامهریزی کرده بود که تا سال 2033 تمام خودروهای خود را به پیشرانههای برقی تبدیل کند، اما اخیراً رویکردی «منعطفتر» اتخاذ کرده است و بهطور ضمنی به تقاضای ادامهدار برای خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی اذعان کرده است. تصمیم این شرکت برای بازگشت به سیستم نامگذاری پیشین نشاندهنده درک آنها از اهمیت ارتباط شفاف و منسجم با مصرفکنندگان است. بهتر است که این تغییر دیر از دست دادن فرصتها اتفاق بیفتد، تا هرگز.
در نتیجه، این تغییرات در استراتژی آئودی میتواند به ایجاد تجربهای سادهتر و قابل فهمتر برای مصرفکنندگان در بازارهای مختلف منجر شود، جایی که درک نامگذاری صحیح خودروها اهمیت زیادی دارد. این حرکت نهتنها برای مشتریان این برند مفید خواهد بود، بلکه ممکن است سایر خودروسازان نیز آن را الگو قرار دهند.