اختراع عیب‌یاب الکترونیکی هوشمند خطوط تلفن توسط مخترع مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از استانداری خراسان رضوی، تکنسین شرکت مخابرات با اشاره به ویژگی‌های این اختراع اظهار داشت: این دستگاه سیستمی الکترونیکی به حجم کوچک و به اندازه یک دوشاخه تلفن است.
مهدی لگزیان افزود: از هر یک میلیون تماس با مخابرات برای خرابی تلفن حدود 8 هزار و 175 مورد آنها به راحتی توسط مشترک قابل برطرف‌سازی است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور شناسایی و رفع خرابی دستگاه‌های ارتباطات بی‌سیم، تلفن، ثابت و تله‌فکس توسط مشترک طراحی و تولید شد.
مجری طرح با بیان اینکه این عیب‌یاب قادر است در 21 مورد خرابی به مشترکان و مخابرات اخطار دهد، عنوان کرد: این دستگاه در ابعاد پنج در شش سانتی‌متر و در قابی به ابعاد هفت در 5/7 سانتی‌متر ساخته شده است.
وی ادامه داد: زنگی که به دستگاه تلفن متصل است در صورت بروز خرابی و یا اختلال با ارسال علائم چشمک‌زن، مشترک را از بروز خرابی آگاه می‌کند.
لگزیان گفت: این دستگاه قادر به انجام تست بوق تلفن، تست همزمان تلفن و عیب‌نشان، تست قطعی خط، تست سیم‌کشی داخلی، تست شماره‌گیر تلفن و تشخیص خرابی‌های دستگاه تلفن چون برق‌زدگی، بوق تلفن، اتصال و برق‌زدگی تلفن و اتصال سیم کشی داخلی است.
وی ادامه داد: این دستگاه همچنین می‌تواند مکالمات را ضبط کند.
وی با بیان اینکه عیب‌یاب مذکور قادر به تشخیص پریز برق از تلفن است، اظهار داشت: از این رو این دستگاه می‌تواند محافظ مناسبی برای تلفن باشد.
لگزیان با تأکید بر اینکه تست‌های کنترل کیفی این دستگاه انجام شده است، افزود: در حال حاضر این طرح آماده تولید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا