فید

پسته هایی که ثروتمندی را به من هدیه دادند

پسته خندان قزوین

آیا می دانید که صادرات پسته خندان قزوین در سال 1400 به کشور روسیه به بیش از 50 میلیون دلار رسید و امکان افزایش صادرات پسته کله قوچی به این کشور در چند سال آینده وجود دارد.

البته این آمار نشان می دهد که روسیه کمتر از 10 درصد ارزش صادرات پسته کله قوچی ایران را به خود اختصاص داده است.

در بین سایر کشورهای وارد کننده پسته کله قوچی از ایرن می توان به صادرات پسته کله قوچی به چین اشاره کرد که حدود 20 تا 25 درصد صادرات پسته کله قوچی ایران را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است روسیه یکی از کشورهایی است که با جمعیت بسیار بالای خود می تواند بازار بزرگی برای عرضه انواع محصولات کشاورزی و خشکبار در بین سایر کشورهای دنیا محسوب شود.

پسته هایی که ثروتمندی را به من هدیه دادند

قیمت پسته خندان

نکته مهمی که در ارتباط با قیمت پسته خندان در سال 1400 باید به آن اشاره شود در کاهش 33 درصدی صادرات کشور در این سال بوده است که عوامل مختلفی مانند خشکسالی روی آن تاثیر گذاشته بودند.

برای همین است که انتظار می رود بتوان با افزایش برداشت پسته کله قوچی در سال 1402 و سالهای آینده بتوان جبران این کاهش صادرات را به عمل آورد.

لازم به ذکر است که پسته کله قوچی به عنوان یک محصول صادراتی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که بر اساس تحقیقات انجام شده در مراکز علمی دنیا می تواند به دلیل دارا بودن انواع ویتامین و مواد معدنی نقش موثری برای سلامت بدن انسان داشته باشد.

پسته هایی که ثروتمندی را به من هدیه دادند

پسته خندان ایرانی

متخصصان تغذیه توصیه به مصرف پسته خندان ایرانی در رژیم غذایی افراد کرده اند و هر فرد می تواند به طور روزانه تا 30 گرم پسته کله قوچی را مصرف کند.

البته امکان افزایش مصرف این ماده غذایی وجود دارد ولی باید توجه داشته باشید که کالری مورد نیاز بدن محدود است و برای همین مصرف مواد غذایی متنوع بیش از کالری مورد نیاز بدن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای انسان شود.

برای همین اگر قصد مصرف پسته کله قوچی در رژیم غذایی خود را دارید بهتر است که تعادل را در مصرف این محصول رعایت کنید و سعی کنید از سایر مواد و حصولات غذایی مفید که با نام مغزیجات و یا خشکبار شناخته می شوند نیز استفاده کنید.

از جمله استفاده از بادام در رژیم غذایی می تواند باعث شود که از مزایای هر دو محصول بهره مند شوید.

پسته هایی که ثروتمندی را به من هدیه دادند

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا