اخبار برگزیدهبازارخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

شاهین پلاس اتوماتیک؛ خودرویی با کیفیت و انتخابی مناسب برای زنان

به‌روزترین‌ها| گروه خودروسازی سایپا ظهر امروز جدیدترین محصول خود یعنی شاهین پلاس اتوماتیک را در اختیار اصحاب رسانه جهت تست رانندگی قرار داد. در این بین، خودروی شاهین را می توان به عنوان دومین خودرو ملی این گروه خودروسازی بعد از تیبا معرفی کرد که از بدو ورود به بازار نقدهایی در مورد توان فنی پیشرانه قبلی آن وجود داشت.

از این رو نارنجی پوشان جاده مخصوص مصمم شدند تا در راستای رفع این چالش گام بردارند. گامی که نتیجه آن تولید پیشرانه ای جدید در این گروه خودروسازی شد. در ادامه نتیجه تست رانندگی و بررسی خبرنگار «به‌روزترین‌ها» را برای آشنایی هرچه بیشتر با این خودرو که می تواند از جذابیت خاصی برای خانواده ها برخوردار باشد خواهید خواند.

طراحی تغییری نکرده، جزئیات بهبود یافته

در طراحی بیرونی شاهین پلاس اتوماتیک، تغییرات اساسی یا فیس لیفت مشاهده نمی شود و گروه خودروسازی سایپا این محصول را با ظاهری مشابه تیپ های قبلی روانه بازار خواهد کرد. شاهین پلاس اتوماتیک در بدنه به سانروف و آنتن کوسه ای مجهز شده که بیانگر نسخه اسپرت و ارتقا یافته است.

شاهین پلاس اتوماتیک؛ خودرویی با کیفیت و انتخابی مناسب برای زنان

در داخل کابین شاهین پلاس اتوماتیک شاهد تریم رو رنگ ( کرم-مشکی) برای داشبورد و رو دری ها هستیم. سایپا برای جلب نظر مشتریان از چرم مصنوعی برای صندلی ها، فرمان و دسته دنده استفاده کرده است.

مجموعه داشبورد و کلاستر دیجیتالی خودرو تغییری نداشته و فقط یک نمایشگر هوشمند ۱۰ اینچی در محصول مذکور تعبیه شده است.

شاهین پلاس اتوماتیک چه امکاناتی دارد؟

خرید خودرو این روزها با پارامتر امکانات رفاهی، بیشتر از قوای فنی اجیر شده است‌، نارنجی پوشان جاده مخصوص با درک این موضوع در نسخه پلاس اتوماتیک شاهین از امکاناتی همچون؛ سنسور نور، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، صندلی راننده برقی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، 2 کیسه هوا، کروز کنترل، سیستم پایداری کنترل و فناوری کمکی حرکت در سربالایی بهره برده اند.

باتوجه به اینکه شاهین در تیپ های قبلی مجهز به کی لس و کلید استارت است، در این نسخه نیز این فناوری وجود دارد. لازم به ذکر است که شاهین پلاس اتوماتیک به حالت رانندگی دستی، اسپرت و برف نیز مجهز است.

ویژگی های فنی شاهین پلاس را بشناسید

شاهین پلاس اتوماتیک به موتوری با کد ME16 مجهز است که همان TU5 پلاس است. این نسخه از موتور TU5 استهلاک کمتری نسبت به موتورهای گروه صنعتی ایران خودرو دارد. فناوری CVVT در موتور شاهین پلاس اتوماتیک سبب بهبود احتراق، کاهش استهلاک و افزایش عمر مفید می شود.

شاهین پلاس اتوماتیک؛ خودرویی با کیفیت و انتخابی مناسب برای زنان

این موتور ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تولید می کند. این گیربکس طراحی و تولید شرکت DAE است که در بیشتر محصولات چینی و داخلی موجود در کشور از این گیربکس استفاده شده است.

همچنین سایپا برای جلب رضایت مشتریان عایق حرارتی و صدا بیشتری در محفظه موتور استفاده کرده تا کمترین درصد از پارامترهای مذکور وارد کابین شود‌.

تست رانندگی شاهین پلاس اتوماتیک

در زمان ورود به کابین و استارت خودرو، خبری از لرزش، صدا یا حرارت اضافی به کابین نیست. کابین این خودرو از هر زمان آرام تر شده است، دسترسی راننده به کلیدها و میدان دید کافی در این محصول وجود دارد.

ارتقا کیفیت برخی قطعات در لمس نخست اجزا کابین مشهود است، با انتخاب حالت حرکت در گیربکس اتوماتیک خبری از ضربه یا لرزش در کابین وجود ندارد. هنگام فشردن پدال گاز و آغاز حرکت نیز چنین حالتی تجربه نمی شود.

با توجه به تعبیه فرمان کمکی برقی در شاهین پلاس اتوماتیک، تغییر مسیر و لذت رانندگی دوچندان شده است. همچنین به جرات می توان ادعا کرد که سرعت عملکرد فرمان برقی در این محصول نسبت به سایر رقبا داخلی از جمله تارا بهتر است.

شاهین پلاس اتوماتیک؛ خودرویی با کیفیت و انتخابی مناسب برای زنان

سایپا سعی کرده که با بهترین شیوه ممکن موتور و گیربکس با یک دیگر کالیبره کند تا تعویض دنده ها در کوتاه ترین زمان و بهترین شکل انجام شود‌. تعویض دنده ها یا عملکرد گیربکس بدون هر گونه تاخیر و افزایش دما انجام می شود.

علاوه بر این سیستم کنترل پایداری خودرو، این امکان را برای شاهین فراهم کرده تا در صورت مواجه به مانع و تغییر ناگهانی مسیر، پایداری خودرو از مسیر حرکتی با چالشی مواجه نشود.

شتاب گیری خودرو در قیاس با رقبایی همچون تارا و جک جی ۴ بسیار بهتر انجام می شود، حتی شاهین پلاس اتوماتیک نسبت به شاهین CVT شتاب گیری بهتری دارد. در حالت کلی می توان گفت شاهین پلاس اتوماتیک خودروی اتوماتیک اقتصادی با عملکرد مناسب است.

شاهین پلاس اتوماتیک گزینه‌ای قابل توجه برای زنان

شاهین پلاس اتوماتیک از نظر طراحی و ابعاد می تواند در بین خودروهای عرضه شده در بازار بیشتر مورد پسند زنان قرار بگیرد؛ چرا که در قیاس با رقبای داخلی، ابعاد این خودرو معقول‌تر و استانداردتر است. همچنین این خودرو به سنسور پارک و دوربین دنده عقب مجهز است که سهولت پارک کردن را فراهم می کند.

شاهین پلاس اتوماتیک؛ خودرویی با کیفیت و انتخابی مناسب برای زنان

از سویی ابعاد و فضای صندوق عقب این محصول نیز به گونه ای است که نظر زنان را می تواند در نگاه نخست جلب کند و آن را تبدیل به یک خودروی خانوادگی تبدیل کند. تعبیه فناوری های روز در این خودرو نیز سبب رانندگی آسان تر با آن شده است. به طور کلی رقبای اصلی شاهین پلاس اتوماتیک از بین خودروهای داخلی، تارا اتوماتیک، جک جی ۴ اتوماتیک و دنا اتوماتیک هستند که در نهایت اقبال مردم در زمان خرید می تواند موفقیت این خودرو در بازار را نشان دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا