اخبار برگزیدهانرژیبازارخودرو

تکرار آتش سوزی خودروهای برقی در کره جنوبی؛ 6 خودروساز ملزم به افشای برند باتری‌ها شدند

طی حوادث آتش سوزی خودروهای برقی در پارکینگ زیرزمینی خانه های مردم کره جنوبی، مقامات این کشور قصد برگزاری جلسه اضراری برای رفع نگرانی مالکان خودروها را دارند.

به‌روزترین‌ها| مقامات کره جنوبی روز دوشنبه برای بحث در مورد ایمنی خودروهای برقی و الزام شرکت‌ های خودروسازی به افشای برند باتری‌ ها در میان نگرانی‌ های فزاینده مصرف‌ کنندگان پس از آتش‌ سوزی یک خودروی برقی در یک گاراژ زیرزمینی که باعث آسیب جدی به یک بلوک آپارتمانی شد، جلسه‌ ای برگزار کردند.

این آتش‌ سوزی که در تاریخ ۱ اوت از یک خودروی برقی مرسدس بنز پارک‌ شده در زیر یک ساختمان مسکونی شروع شد، هشت ساعت به طول انجامید تا خاموش شود و به حدود ۱۴۰ خودرو آسیب رساند و برخی از مردم را مجبور به خروج از خانه هایشان کرد.

تکرار آتش سوزی خودروهای برقی در کره جنوبی؛ 6 خودروساز ملزم به افشای برند باتری‌ها شدند

در این راستا به تازگی، مقامات وزارت حمل و نقل گفتگوهایی با خودروسازان، از جمله گروه هیوندای موتور، مرسدس بنز کره و گروه فولکس واگن کره داشتند تا برندهای باتری‌های استفاده شده در خودروهای برقی افشا شود. البته هنوز این شرکت های خودروسازی مستقر در کره جنوبی نسبت به درخواست وزارت حمل و نقل این کشور پاسخ نداده اند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از ده‌ها خودروی سوخته که تنها اسکلت فلزی آن‌ها از آتش سوزی پارکینگ باقی مانده، موجی از نگرانی را برای مصرف کنندگان درباره خودروهای برقی ایجاد کرده است؛ به خصوص که بسیاری از مردم کره جنوبی در آپارتمان‌ها با پارکینگ‌های زیرزمینی زندگی می‌کنند.

آتش سوزی خودروهای برقی فراگیرتر

مقامات آتش نشانی کره جنوبی درباره آتش سوزی خودروها می گویند: اوایل همین ماه، خودروی کراس‌ اوور برقی کیا EV6 با باتری‌ های سازنده کره‌ ای SK On نیز در یک پارکینگ آتش گرفته است و این اولین مورد از این گزارش های خسارت زا نبوده است.

کارشناسان خودرو در این رابطه معتقد هستند که خودروهای برقی به شکل متفاوتی نسبت به خودروهای با موتور احتراق داخلی می‌ سوزند؛ آتش‌ سوزی‌ ها اغلب طولانی‌ تر هستند و آتش نشانان نیز به سختی می توانند زبانه های آتش را خاموش کنند؛ زیرا قطعات آتش گرفته تمایل به شعله‌ ور شدن دوباره دارند.

ستاد مرکزی آتش‌نشانی و بلایای متروپولیتن سئول در گزارشی که در فوریه منتشر کرد گفت: بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تعداد ۱,۳۹۹ آتش‌سوزی در پارکینگ‌های زیرزمینی در کره جنوبی رخ داده است که ۴۳.۷٪ از آن‌ها به خودروها نسبت داده شده است. در این گزارش آمده که منابع الکتریکی ۵۳٪ آتش‌سوزی‌های خودروها در گاراژهای زیرزمینی را شامل می‌شود.

افشای نام باتری ها، جلوی آتش سوزی خودروها را می گیرد؟

روزنامه چوسون ایلبو نیز هفته گذشته درباره آتش سوزی خودروها گزارش داد که کره جنوبی قصد دارد خودروسازان برقی را موظف کند برند باتری‌ های موجود در خودروها را افشا کنند. در حال حاضر خودروسازان ملزم به ارائه برخی اطلاعات در مورد خودروها مانند بهره‌ وری سوخت هستند، اما اطلاعات محدودی در مورد باتری‌ ها ارائه می‌ دهند و نیازی به نام بردن از سازندگان باتری‌ ها نیست.

تکرار آتش سوزی خودروهای برقی در کره جنوبی؛ 6 خودروساز ملزم به افشای برند باتری‌ها شدند

روز شنبه این هفته نیز، شرکت هیوندای، تولیدکنندگان باتری‌های استفاده شده در ۱۳ مدل خودروی برقی‌اش، از جمله سه مدل برند جنسیس، را پس از دریافت درخواست‌های فراوان در مورد سازندگان باتری‌های برقی، در سایت خود معرفی کرد. خودروهای برقی هیوندای و جنسیس از باتری‌های شرکت‌هایی مانند LG Energy Solution کره جنوبی، SK On و CATL چین استفاده می‌کنند.

مون هاک-هئون استاد مهندسی خودرو در دانشگاه اوسان نیز درباره حوادث اخیر گفت: الزام شرکت‌های خودروسازی به ارائه نام باتری خودروهای برقی، مانعی برای آتش‌سوزی‌ها نخواهد بود. اما آنچه که مفیدتر خواهد بود، تأیید خطرات آتش هر برند باتری است.

پارک مون-وو نویسنده اصلی گزارشی در مورد واکنش به آتش‌ سوزی‌ خودروهای برقی در گاراژ های زیرزمینی نیز تاکید کرد: افشا گری به خریداران انتخاب‌ های بیشتری می‌ دهد. اما در حال حاضر داده‌ های قطعی در مورد اینکه کدام برند باتری‌ خودروهای برقی بیشتر به آتش‌ سوزی‌ ها مستعد هستند، وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا