اخبار برگزیدهسلامت

ضرورت تثبیت نظام تولیت سلامت در دولت چهاردهم

قائم‌ پناه سرپرست نهاد ریاست‌ جمهوری دولت چهاردهم در چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی ایران با تاکید بر اهمیت نظارت بهداشت، حمایت از نهادهای مدنی، عدم دخالت دولت در تولیدات غیر حاکمیتی، کمبود منابع دارویی و لزوم صداقت با مردم، بیان داشت: حاکمیت باید بر امنیت، سلامت و آموزش تمرکز کند و عزت و کرامت انسانی را اولویت قرار دهد.

به‌روزترین‌ها| محمد جعفر قائم‌ پناه معاون اجرایی رئیس‌ جمهور با اشاره به مشکلات حوزه دارو گفت: از مشکلاتی که در چرخه تامین دارو وجود دارد بی اطلاع نیستیم؛ با توجه به اینکه بازار دارو 65 همت بودجه دریافت کرد که به 160 همت رسید.

وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی مورد نیاز دارو یکی از اولویت هایی است که باید پیگیر شویم افزود: حدود 400 میلیون دلار ارز تامین اعتبار خواهد شد که امیدواریم وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کند. همچنین در حوزه بودجه دارویی نیز فقط 12 میلیون تومان از 75 میلیون تومان در نظر گرفته شده تخصیص یافته است.  

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به اهمیت قانون‌گذاری و نظارت بر بهداشت از ابتدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور اظهار داشت: اگر در این دوره نتوانیم نظارت بهداشت را تثبیت کنیم، دیگر تصویب نخواهد شد بنابراین با فضل الهی این کار را در همه امور وزارت بهداشت به انجام خواهیم رساند تا سلامت مردم تحقق پیدا کند.

وی تاکید کرد: حاکمیت، اصولاً سه وظیفه عمومی دارد؛ امنیت، سلامت و آموزش. بنابراین وظیفه دولت، تولید خودرو، موبایل و محصولات کشاورزی نیست بلکه حاکمیت باید بر حکمرانی متمرکز باشد.

ضرورت حمایت دولت از نهادهای مدنی و صنفی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین بر حمایت دولت از نهادهای مدنی و صنفی تاکید کرد و گفت: این نهادها باید خود نیز قدرتمند شده، تلاش کنند و مطالبه‌گر باشند تا دولت بتواند به آنان کمک کند. باور ما این است که پیشرفت کشور تنها در گرو قوی‌تر شدن و تمرکز قدرت در دست دولت نیست؛ مردم نیز باید دانا شوند. مردم توانا و نیرومند می‌توانند دولت را توانمند کنند و مطالبه‌گری آنان و نهادهای مدنی می‌تواند نقشی موثر ایفا کند.

وی همچنین به مشکلات موجود در بخش داروسازی و دسترسی به دارو اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی مانند دسترسی به دارو که با مشکلاتی همراه است باید با کمک داروسازان و تلاش‌های مناطق شهری حل و فصل شود.

قائم‌پناه به کمبود منابع در بخش‌های مختلف اشاره کرد و از لزوم پیش‌بینی دقیق‌تر در تأمین منابعی مانند دارو سخن گفت و به بیان مشکلات سیاسی و فضای مجازی پرداخت و تاکید کرد: دولت باید با صداقت و راستگویی با مردم سخن بگوید و وعده‌های غیرواقعی ندهد.

وی به نقش مهم چشم‌اندازهای دولت اشاره کرد و گفت: دولت‌ها و دولتمردان مکلف به تعهد مهمی هستند که کشور را از شرایط فعلی به شرایط بهتری هدایت کنند. همچنین همکاران ما در کابینه معتقد به رویکرد تغییر برای رضایت مردم و عزت‌مندی کشور هستند. برای رسیدن به عزت ایران و حفظ کرامت انسانی تلاش کنید.

وزیر دولت چهاردهم باید رویکردی مبتنی بر دانش داشته باشد

این مقام مسئول در ادامه داد: اگر وزیر کشوری معرفی می‌شود، باید رویکردی مبتنی بر دانش، دانایی و استفاده از نخبگان داشته باشد. دولت باید بر محور دانش و دانایی بچرخد. مهم نیست چه کسی بر سر کار است، بلکه عملکرد و رویکرد علمی حائز اهمیت است.

قائم‌پناه با اشاره به اهمیت ایجاد امید در دل مردم، افزود: مهم نیست چه کسی وزیر می‌شود، بلکه باید باور کنیم که ایران جایگاه والایی دارد و باید عزت ایران را حفظ کنیم. مردان و زنان ایران باید تلاش کنند عزت کشور را حفظ کنند تا ایران در دنیا سرافراز باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم، نهادها و هدایت رهبری، ایران به سوی توسعه و آبادانی پیش رود و مشکلات فعلی را پشت سر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا