اخبار برگزیدهفناوریفناوری های نوین

رونمایی از ابزار هوش مصنوعی گوگل با توانایی‌های مکالمه پیشرفته

به تازگی از ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل با نام Gemini Live رونمایی شده است؛ این ابزار، یک هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای موبایل است که توانایی‌های صوتی پیشرفته‌ای دارد و می‌تواند بدون نیاز به دست کار کند.

به‌روزترین‌ها| ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل، Gemini Live، امکان مکالمات آزاد و طبیعی را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند از این ابزار برای پرسیدن سوالات، تمرین گفتگوهای مهم و بحث در مورد ایده‌های جدید استفاده کنند. تیم گوگل اظهار کرده‌اند که این ابزار مانند داشتن یک «همراه در جیب» است که می‌توانید همیشه و هرجا با او صحبت کنید.

طبق اعلام گوگل، عرضه رسمی Gemini Live از روز سه‌شنبه، ۱۳ اوت، آغاز شده است و از این هفته برای کاربران Android قابل دسترسی خواهد بود. در مرحله اولیه، این ابزار فقط به زبان انگلیسی و برای مشترکان Gemini Advanced عرضه می‌شود. در هفته‌های آینده، این ابزار به iOS و زبان‌های دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

ویژگی دیگر مهم Gemini Live قابلیت استفاده بدون نیاز به دست است. کاربران می‌توانند این ابزار را در پس‌زمینه یا حتی زمانی که گوشی آنها قفل است، فعال و استفاده کنند. تیم گوگل در توضیح این ویژگی نوشته‌اند: «می‌توانید به صحبت خود با برنامه Gemini ادامه دهید حتی اگر گوشی‌تان در حالت قفل یا پس‌زمینه باشد، بنابراین می‌توانید مانند یک تماس تلفنی عادی، مکالمه خود را ادامه دهید.»

ادغام هوش مصنوعی گوگل با اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های

گوگل برنامه دارد که Gemini Live را با تمامی اپلیکیشن‌های خود ادغام کند تا کاربران بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود در یک مکان واحد دسترسی داشته باشند. در هفته‌های آینده، افزونه‌های جدیدی برای این ابزار راه‌اندازی می‌شوند که شامل Keep، Tasks، Utilities و YouTube Music خواهند بود. افزونه Calendar نیز به زودی ارائه خواهد شد.

به عنوان یکی از مثال‌های استفاده، با استفاده از هوش مصنوعی گوگل؛ کاربران می‌توانند عکسی از یک پوستر کنسرت بگیرند و از Gemini بپرسند آیا در آن روز آزاد هستند یا خیر. این ابزار می‌تواند در صورت عدم تضاد با برنامه‌های موجود در تقویم، یادآوری خرید بلیت را تنظیم کند.

با توجه به حجم بالای اطلاعات که Gemini Live برای ارائه خدمات استفاده می‌کند، تیم گوگل اقداماتی برای جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست انجام داده است.

تیم گوگل در این باره گفته‌اند: به طرز عجیبی، استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ که می‌توانند زبان طبیعی را بهتر تفسیر کنند و وظایف پیچیده را مدیریت کنند، اغلب به این معناست که انجام وظایف ساده زمان بیشتری می‌برد. هرچند که هوش مصنوعی مولد به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد، گاهی ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای رفتار کند یا اطلاعات نادرست ارائه دهد. برای کمک به رفع این مشکلات، ما مدل‌های جدید مانند Gemini 1.5 Flash را ادغام کرده‌ایم که سرعت بالاتری دارند و پاسخ‌های با کیفیت‌تری ارائه می‌دهند.

هوش مصنوعی گوگل در رقابت با سایر ابزارها

Gemini Live هوش مصنوعی گوگل پیش از سایر رقبای گوگل عرضه شده اند؛ به عنوان مثال، OpenAI نیز در حال کار روی یک حالت صوتی برای هوش مصنوعی خود است، اما این ویژگی هنوز در مرحله آلفای محدود قرار دارد.

این رونمایی نشان‌دهنده پیشرفت‌های سریع گوگل در زمینه فناوری هوش مصنوعی و مکالمه‌ای است و می‌تواند تأثیرات قابل توجهی در بازار تکنولوژی داشته باشد. با توجه به اینکه این ابزار به سرعت گسترش می‌یابد و در تمامی اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مختلف قابل استفاده خواهد بود، انتظار می‌رود که بتواند جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران پیدا کند و امکانات مکالماتی پیشرفته‌ای را به آنها ارائه دهد.

با معرفی ابزار Gemini Live، گوگل یک گام بلند در جهت ارائه فناوری‌های نوین و کارآمد برداشته است که می‌تواند تجربه کاربران از دستگاه‌های هوشمند را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا