اخبار برگزیدهانرژیبازارخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

هونگچی EQM5؛ انتخابی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران

خودروی هونگچی EQM5 به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور مطرح است که به بهانه برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و ترانزیت در اصفهان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به‌روزترین‌ها| این روزها که هفتمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و ترانزیت در اصفهان در حال برگزاری است این نکته بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است که چرا وزارت صمت و وزارت راه نتوانستند اقدامی در راستای نوسازی حمل و نقل عمومی به عنوان متولیان حوزه حمل و نقل انجام دهند؟

با توجه به اینکه خودروسازان طی یک سال گذشته محصولات مختلف برقی را جهت ورود به ناوگان تاکسیرانی کشور با هدف کاهش آلایندگی و نوسازی معرفی و عرضه کردند، اما هنوز حمایت کافی از آن ها نشده است.

خودروهای برقی که به کشور رسیده، تنوع مدل و برند فراوانی دارد. همچنین این نکته حائز اهمیت است که خودروهای برقی که به ناوگان تاکسیرانی اضافه می شوند از استانداردهایی همچون ایمنی، فضای کابین مناسب، پیمایش بالا و عمر مفید باتری بیش تر برخوردار باشند.

هونگچی را بهتر بشناسید

هونگچی یکی از خودروسازان لوکس و مهم کشور چین است که در گروه خودروسازی FAW قرار دارد. این خودروساز لوکس چینی در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده و جزو سازندگان قدیمی خودرو این کشور است. شرکت هونگچی در سال های اخیر پیشرفت های فراوانی داشته است؛ به طوری که این خودروساز در تغییرات عمده در بخش طراحی، فناوری و تولید موفق به دست یابی از محصولات جدید شده است.

هونگچی EQM5؛ انتخابی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران

هونگچی در چین به عنوان یک برند لوکس و سرآمد خودروسازی شناخته می شود، این خودروساز به حدی پیشرفت داشته که مقامات دولتی چین فقط از محصولات این شرکت در داخل و خارج کشور استفاده می کنند.

همچنین این نکته قابل توجه است که هونگچی همگام با توسعه خودروهای برقی و خودران در سراسر دنیا، اقدام به تولید محصولات الکتریکی و هوشمند کرده است.

چرایی علاقه مندی رانندگان به هونگچی

گروه بهمن با شرکت بی ام کارز اقدام به واردات محصولات هونگچی به کشور کرده است. یکی از محصولات مورد توجه این شرکت خودروسازی در بازار کشور EQM5 است.

این خودروی سدان می تواند بهترین گزینه برای ناوگان تاکسیرانی سراسر کشور باشد؛ چرا که هونگچی EQM5 به یک باتری ۵۴ کیلووات ساعت لیتیوم یون فسفات مجهز است که می تواند با یکبار شارژ کامل ۴۳۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد. ترکیب فسفات با باتری لیتیومی سبب افزایش طول عمر و عملکرد بهتر باتری در شرایط مختلف جوی می شود.

همچنین هونگچی در کشور چین ای کیو ام ۵ را در دو تیپ ۱۳۶ اسب بخار و قدرت ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۹۰ اسب بخار و قدرت ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور راهی بازار کرده است. علاوه بر این این خودرو به یک گیربکس تک سرعته جهت انتقال قدرت به محور جلو خودرو مجهز است.

طراحی مورد پسند در هونگچی

باتوجه به اینکه طراحان هونگچی EQM5 درهای بزرگی برای این خودرو ساخته اند، ورود و خروج سرنشینان به داخل کابین بسیار آسان شده، لذا این نخستین مزیت EQM5 برای ورود به تاکسیرانی است. 

در صندوق عقب این خودرو نیز کوتاه و مشابه محصولات لیفت بک طراحی شده که سبب افزایش ظرفیت بار شده است. حجم باری که می توان در این خودرو قرار داد به لطف طراحی جدید هونگچی بسیار بیشتر از سایر رقبا است. بنابراین فضای بار را می توان دومین مزیت طراحی این خودرو اعلام کرد.

هونگچی EQM5؛ انتخابی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران

هونگچی EQM5 به سپرهای مرتفع مجهز است که با در نظر داشتن دست اندازهای معابر این مورد مزیت مهم است.  طراحی داخل EQM5 به گونه ای است که اگر وارد ناوگان تاکسیرانی یا عرضه به مشتریان شود، رضایت متقاضیان را جلب می کند؛ زیرا فضای مناسب بین صندلی ها و ارگونومی مناسب صندلی و سایر قطعات به خوبی لحاظ شده است.

هونگچی تلاش کرده است که داشبوردی مجهز به فناوری های روز، کلاستر دیجیتالی، سراسپید زیبا و تریم چرم در داخل کابین خودرو استفاده کند.

هونگچی EQM5 به سیستم خودران سطح ۲، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، فناوری کنترل کشش، دوربین ثبت وقایع، سیستم نور و باران، صندلی برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی، نورپردازی داخلی و رینگ ۱۸ اینچی مجهز است.

ترکیب این حجم از فناوری، ایمنی و طراحی قابل توجه کابین خودرو، هونگچی EQM5 را به عنوان بهترین گزینه تاکسی برقی تبدیل کرده است.

هونگچی برقی چند؟

ابتدا باید اشاره داشت که هونگچی EQM5 جزو پرفروش ترین خودروهای برقی چین شناخته می شود. این خودرو در بهار سال جاری با قیمت یک میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بدون احتساب سایر هزینه های عرضه، قیمت گذاری شد.

هونگچی EQM5؛ انتخابی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران

اگر استهلاک صفر این خودرو را در نظر بگیرید، چنین قیمتی برای هونگچی با سطح بالای ایمنی و فناوری معقولانه به نظر می رسد.

بنابراین شاید زمان آن رسیده باشد که سکانداران سیاستگذاری حمل و نقل در کشور، جهت توسعه تاکسی های برقی بیشتر از گذشته رانندگان را حمایت کنند تا محصولات ایمن و با کیفیتی همچون EQM5 با تیراژ بالا را راهی خیابان ها و جاده های کشور کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا