اقتصاد ایرانبازار

اشباع بازار با گوشت وارداتی، قیمت ها را شکست؛ گوشت قرمز ارزان می شود

به گزارش به‌روزترین‌ها منصور پویان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره آخرین وضعیت قیمت و نحوه عرضه گوشت قرمز گفت: با ورود گوشت‌های وارداتی، بازار گوشت رقابتی و روند قیمت‌ ها کاهشی شده است.

وی با اشاره به واردات دام زنده پایه پروتر با ارز تالار دوم به کشور افزود: افزایش عرضه دام زنده به خصوص دام زیر یکسال و کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت دام زنده در بازار نسبت به دو هفته گذشته شده است.

پویان درباره آخرین تغییرات قیمتی دام زنده اضافه کرد: قیمت دام زنده سبک به صورت نقد به کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و مدت دار ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و قیمت گوساله کشتاری نیز کیلویی ۱۸۵ تا ۲۰۵ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هرسال در چنین بازده زمانی کاهش قیمت صورت می‌گیرد ادامه داد: با ورود گوشت‌های منجمد گوسفندی و گوساله و گوشت‌های وارداتی بازار کشور اشباع شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره جمعیت دام سبک کشور نیز گفت: در حال حاضر جمعیت دام سبک به ۷۲ میلیون راس می رسد که از این تعداد ۴۲ میلیون راس مولد و ۳۰ میلیون راس بره زیر یکسال و کشتاری است. البته اگر به این تعداد، تولید بهاره را نیز به آن اضافه کنیم جمعیت افزایشی خواهد شد. درباره گوساله آماده کشتار نیز جمعیت زیاد، اما تقاضای کشتار بسیار پایین است.

به گفته پویان در حال حاضر قیمت گوشت‌های منجمد موجود در بازار کمتر از ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی نیز ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است. علاوه بر آن تصمیم‌ جدیدی در خصوص پروار گوساله‌ها در دامداری‌ها گرفته شده که با این تصمیم در ماه‌های پاییز و زمستان نیز با ازدیاد عرضه مواجه خواهیم شد که برای جلوگیری از خسارت به دامداران باید برنامه صادراتی مدون شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با چشم به چشم انداز بازار گوشت در روزهای آینده ‌گفت: قطعا بازار در روزهای آینده رقابتی خواهد شد؛ چون گوشت وارداتی زیاد است. همچنین با رسیدن واردات لاشه به بیش از ۴۰۰ تن شاهد کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت تولید داخل خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا