شیائومی با افزایش 52درصدی فروش، بازار خودروهای الکتریکی را شگفتزده کرد!
در سهماهه سوم 2024، شیائومی با دستیابی به درآمد 1.17 میلیارد یورویی از بخش خودروهای الکتریکی و افزایش 52.1 درصدی نسبت به فصل قبل، حضوری قوی در بازار دیده میشود. موفقیت سری SU7 عامل اصلی این دستاورد است.
بهروزترینها| شیائومی اعلام کرد که فروش خودروهای الکتریکی (EV) این شرکت در سهماهه سوم سال 2024 به درآمد قابلتوجه 1.17 میلیارد یورو دست یافته است که نسبت به سهماهه دوم امسال 52.1درصد افزایش داشته است. این جهش در درآمد عمدتاً ناشی از عرضه موفق و تحویل سری SU7 شیائومی است.
شیائومی در بازه زمانی از جولای تا سپتامبر 39هزار و 790 خودروی SU7 الکتریکی تحویل داده است که مجموع تحویلهای این مدل از زمان آغاز عرضه در 28 مارس به 67 هزار و 157 دستگاه رسیده است. واضح است که این اعداد اکنون بیشتر هم شده است.
سری SU7 که شامل سه مدل استاندارد، پرو و مکس است، به سرعت در بازار خودروهای الکتریکی چین محبوبیت یافته است. قیمت متوسط فروش SU7 در سهماهه سوم 238 هزار و 650 یوان (تقریباً 29 هزار و 600 یورو) بوده است که این میزان نسبت به سهماهه دوم 4.4درصد افزایش داشته است. این افزایش به دلیل محبوبیت فزاینده مدلهای با سطح بالاتر پرو و مکس است.
تکاپوی شیائومی برای تحویل خودروهای الکتریکی
با وجود اعداد درخشان درآمدی، فروش خودروهای الکتریکی شیائومی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و هماکنون در حال زیاندهی است. این شرکت گزارش کرده که زیان خالص تعدیل شده آن 1.5 میلیارد یوان (186 میلیون یورو) بوده است. با این حال، شیائومی درباره آینده بخش خودروهای خود خوشبین است. لی جون بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل شیائومی، هدف تعدیلشدهای برای تحویل 130 هزار دستگاه خودروی SU7 تا پایان 2024 را اعلام کرده است.
موفقیت شیائومی در حوزه خودروهای الکتریکی به چندین عامل برمیگردد. این شرکت با بهرهگیری از شهرت قوی برند و پایگاه مشتریان وفادار خود توانسته جایگاهی در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی به دست آورد. با دارا بودن چنین پایگاه مشتری گستردهای، شیائومی تمرکز خود را بر توسعه خودروهای الکتریکی با کیفیت بالا و پیشرفته از نظر تکنولوژی با قیمتهای رقابتی قرار داده است. به نظر میرسد که این کار به راحتی انجام میشود.