موتورولا،سوني اريکسون و اپل بازار خود را ازدست دادند

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، اين نتايج در حالي به دست آمده که بازار فروش گوشي هاي تلفن همراه با 14 درصد رشد ساليانه به 282ميليون دستگاه رسيده است.
 “باني جو”يکي از محققان در اين زمينه مي گويد:بازار کشورهاي درحال توسعه در آسيا و آفريقا با رشد چشمگيري مواجه شده است و دست اندرکاران اين بخش از فناوري ارتباطي تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا نيازهاي عقب مانده  متقاضيان خود را هر چه زودتر برآورده کنند.
“نيل ماوئستن” يکي ديگر از تحليلگران در اين زمينه مي گويد:موتورولا،سوني اريکسون و اپل از اين رکود اقتصادي رنج مي برند به طوري که موتورولا و سوني اريکسون با عقب ماندن از رقيباني همانند ال جي و سامسونگ سهم خود را در بازار رقابتي از دست داده اند.
وي افزود: در اين راستا اپل نيز با کمبود نقدينگي و عدم موافقت براي افزايش قيمت آيفون در امريکاي شمالي، با مشکلات اقتصادي و کاهش فروش مواجه شده است.
ماوئستن همچنين کاهش عرضه گوشي هاي اپل را از 2.3ميليون واحد در فصل چهارم 2007 ميلادي به 1.7ميليون واحد در فصل اول  2008 را از ديگر نتايج به دست آمده در اين تحقيق اعلام وتصريح کرد سهم اپل در بازار جهاني از 0.7درصد فصل آخر 2007 به0.6درصد در فصل اول 2008 کاهش يافته است.
134/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا