موبايل مي تواند موجب خارش بدن و اشک ريزي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل تک نيوز”، از دير باز گل و گياه يکي از عوامل بروز حساسيت فصلي بوده و اکنون تلفن همراه و آيپاد که با زندگي مدرن عجين شده اند، نيز ممکن است حساسيت ها را افزايش دهند.
گرده، هاگ، شوره حيوانات و گرد وخاک شايع ترين مواد حساسيت زا هستند، اما Vitals.com که سايت بررسي پزشکي است و 720 هزار پزشک در آن عضويت دارند، در مورد حساسيت هايي که استفاده از تکنولوژي مدرن سبب آن مي شود، هشدار داده است.
افزايش استفاده از تلفن همراه و ساير تکنولوژي هاي بي سيم بحث داغي را بوجود آورده است و گفته مي شود که  استفاده زياد از دستگاه هاي بي سيم و در معرض تشعشع و ريز موج هاي آنها قرار گرفتن، روي افرادي که حساسيت الکترومغناطيسي دارند، تاثيرات منفي مي گذارد.
اين تاثيرات مي تواند شامل خارش پوست، خستگي و سردرد باشد. 
تحقيقات نشان مي دهد که استفاده از تلفن همراه در افرادي که مبتلا به حساسيت هاي معمول هستند، ممکن است ، حساسيت آنان را  تحريک و افزايش دهد. 
تلفن همراه همچنين بر کاربراني که داراي حساسيت هاي پوستي هستند و به فلزات و مواد مختلف موجود در دستگاه ها حساسيت دارند، تاثير مي گذارد.
وقتي نيکل که شايع ترين عامل حساسيت زاي پوستي است در قاب و باتري تلفن همراه به کار مي رود، کاربران در معرض آماس هاي پوستي تماس آلرژيک قرار مي گيرند.
فلزاتي که در دستگاههاي پخش بي سيم موسيقي مانند آيپاد به کار برده مي شوند، نيز ممکن است حساسيت پوستي را درپي داشته باشند.
طبق گزارش آکادمي آمريکايي “ايمني شناسي آسم و آلرژي” ،حساسيت گريبانگير بيش از 50 ميليون نفر در آمريکا شده است.
سايت “vitals.com ” نکات و راهنمايي هاي درخور توجه و و همچنين راهکارهاي پيشگيري و ارتباط با پزشکان متخصص را به کاربران و افراد داراي حساسيت پوستي ارايه مي دهد.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا