آغاز همکاری ZTE با شرکت یاس در ایران
به گزارش موبنا، در ابتدای این مراسم، شاهین محمدی، مدیر ارشد فروش ZTE در ایران گفت: شرکت ZTE در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت هوا فضای کشور چین تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴، ۲۰ میلیارد دلار در دنیا فروش داشت. این فروش شامل ۳ دسته محصولات میشود که ۵۴ درصد مربوط به تجهیزات شبکه، ۲۹ درصد ترمینالها و ۱۷ درصد هم مخابرات و موبایل است.
شرکت ZTE حدود ۷۰ هزار نفر پرسنل دارد که ۲۰ هزار نفر آن در چین هستند. در سال ۲۰۰۹ از لحاظ تجهیزات پایهای مخابرات، ZTE جزء سه برند نخست بوده که چیزی در حدود ۲۰ درصد تجهیزات مخابراتی را تولید کرده است و در حال حاضر در بخش موبایل، جزء ۵ برند مطرح چینی و ۱۰ برند مطرح جهان است.
این کمپانی در سال ۲۰۰۹ سعی کرد تا در خاورمیانه و ایران از طریق شرکت پارس کامتل یک حضور گذرا داشته باشد. سپس پس از آنکه چند برند چینی موفقیت خوبی در ایران داشتند، شرکت ZTE با سامتل همکاری کرد و حالا با شرکت یاس این همکاری را جهت ادامه حضور در بازار شروع کرده است. همکاری ما با یاس بهخاطر یک سری سیاستهای جدیدی بود که قصد داشتیم در کشور پایهگذاری کنیم. اکثر مدیران شرکت قصدشان بر این است که حضور گستردهای در ایران داشته باشند. آقای تیان ایران را یکی از ۳ بازار پرفروش منطقه ایران و خاورمیانه در نظر گرفتند که به طور حتم در آینده بیشتر از این برند خواهیم شنید.
پس از محمدی، ژولیانگ، مدیر کشور ZTE گفت: خوشحالم از اینکه میبینم با دوستان زیادی در اینجا جمع شدیم. در سال ۲۰۱۶ محصول کلیدی ما میتواند گوشی V6 باشد که ضخامتی تنها ۶.۸ میلیمتری دارد و سعی میکنیم با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی جلو، آن را به فروش زیادی در ایران برسانیم.
طراحی این محصول در آمریکا و در طی حدود ۶ ماه انجام شده و در آن کشور فروش بسیار خوبی داشته است. برای اینکه به تمام هدفهای فروش خودمان برسیم، تمام تلاش خودمان را میکنیم که نهایت بهرهوری را داشته و فعالیتهای روابط عمومی را بسیار افزایش دهیم. همچنین خیلی خوشحالم از اینکه شریک تجاری جدیدمان، شرکت یاس را به شما معرفی کنم. امیدوارم با زحمات آقای سفار و شرکت یاس که دارای سابقه بسیار خوبی است، به اهداف خودمان دست پیدا کنیم. پیش بینی ما این است که بازار ایران، بهخصوص پس از رفع تحریمها، میتواند ارتقای بسیار خوبی داشته باشد. همان طور که میدانید رییس جمهور چین ۳ روز پیش بازدیدی از ایران داشت و این نشان از اهمیت بازار ایران برای ما دارد. با توجه به شرایطی که بهوجود آمده است، تصور ما بر این است که شرایط خوبی در بازار ایران داشته باشیم و مارکت اینجا همچنان رو به رشد باشد. در آخر باید بگویم که آرزوی من این است که موبایل ZTE را در تمام ایران ببینم و این کمپانی بتواند اکثر محصولات با کیفیت و بهینه شده خودش را به بازار ایران عرضه کند.
پس از وی نوبت به محمد ریشپور، مدیر فروش و قائم مقام شرکت یاس رسید تا درباره همکاریشان با ZTE سخنانی را بیان کند، وی با اشاره به سابقه شرکت متبوعش گفت: یاس در ۱۲ سالی که در بازار ایران در زمینه واردات موبایل و ارایه خدمات پس از فروش فعال بوده است، همواره رضایت مشتری را سرلوحه کار خودش قرار داده است. یاس همواره پس از انعقاد قرارداد با شرکتها، تمرکزش بر ورود کالا به صورت قانونی و خدمات پاسخگو بوده است. ادعا میکنم در ۱۲ سال گذشته، معدود شرکتهایی بودهاند که خدمات شایسته را عرضه کردند و خوشحالم که همیشه حقوق مصرف کننده ایرانی را رعایت کردیم و در این زمینه خدمات خوبی را انجام دادیم. به عنوان نمونه شرکت گواهینامههای ایزو ۹۰۰۱ و ۹۰۰۲ را جهت رضایتمندی مشتری دریافت کرده است.
در خصوص محصولات ZTE، در حدود ۳ سال پیش درخواستی از این شرکت مطرح شد و ما در حدود ۱۵۰ ساعت با آنها جلسه داشتیم و متوجه شدیم این شرکت ظرفیت خوبی برای موفقیت دارد و زمینه کار به نظرمان مساعد و مثبت آمد. رفتار مدیران ZTE درباره بازار ایران معقول بود و برایشان بسیار اهمیت داشت که با رعایت حقوق مصرف کننده، این برند در بازار جا باز کند. خوشبختانه مذاکرات به نتیجه رسید و از بین سبد گستردهای که این کمپانی داشت، ما محصولاتی را انتخاب کردیم که جای فعالیت خوبی در بازار ایران داشتند و امیدواریم که فروش خوبی را با این برند در کشورمان تجربه کنیم.
129/