آیا اپل اطلاعات چهره صاحبان «آیفون اکس» در اختیار شرکت‌های مختلف می‌گذارد؟

موبنا – «آیفون اکس» نخستین گوشی هوشمند اپل محسوب می‌شود که حسگر Face ID برای شناسایی چهره کاربر را در خود جا داده است. این فناوری نوآورانه به گونه‌ای ساخته شده است که در کوتاه‌ترین زمان یک تصویر سه‌بعدی از چهره کاربر تهیه می‌کند و به گوشی امکان می‌دهد در کسری از ثانیه قفل گوشی را از روی چهره شخص باز کند.

سرقت اطلاعات مربوط به چهره کاربر یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد امنیت گوشی جدید محسوب می‌شود. ولی اپل به کاربران خود اطمینان داده است که Face ID بسیار ایمن است و اطلاعات آن هرگز از گوشی هوشمند آیفون خارج نمی‌شود و تمامی این اطلاعات به صورت رمزگذاری شده در سیستم داخلی دستگاه ذخیره می‌شوند.

ولی هم‌اکنون برخی گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اپل اطلاعات مربوط به چهره کاربران را در اختیار مراکز توسعه دهنده نرم‌افزار و خدمات می‌گذارد. رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری رویترز طی چند روز گذشته این خبر را منتشر کردند و توضیح دادند که فروش این اطلاعات توسط اپل به شرکت‌های ثانوی می‌تواند یک نگرانی بزرگ باشد.

آیا اپل اطلاعات چهره صاحبان «آیفون اکس» در اختیار شرکت‌های مختلف می‌گذارد؟

حسگر Face ID یک سیستم بسیار پیچیده را شامل می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان بتواند یک تصویر سه‌بعدی از چهره کاربر ایجاد کند که این تصویر با نقشه‌برداری از صورت توسط ۳۰ هزار نقطه ایجاد می‌شود. اپل تاکید کرده است که این اطلاعات هرگز از گوشی هوشمند «آیفون اکس» خارج نمی‌شوند و در اختیار شرکت‌های دیگر هم قرار نمی‌گیرند.

آنچه که هم‌اکنون در این زمینه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته در اصل دسترسی به دوربین سلفی «آیفون اکس» بدون اطلاعات مربوط نقشه چهره کاربر است. اپل این کار را انجام داده است تا اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بهتر از قبل ساخته شوند و بر این اساس می‌توان گفت ابزارهایی مانند اسنپ‌چت در آینده می‌توانند فیلترهای واقعی‌تر ارایه کنند و چهره کاربر را بهتر تشخیص دهند.

لازم به ذکر است تمام اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شوند می‌بایست سیاست‌های حفظ حریم شخصی کاربر را مبتنی بر قوانین اپل تعریف کنند. به خاطر داشته باشید قابلیت‌های ارایه شده در این اپلیکیشن‌ها با آنچه که حسگر Face ID اپل ارایه می‌دهد کاملا متفاوت است. بر این اساس مطمئن باشید «آیفون اکس» شما هرگز از این طریق هک نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا