صفر تا ۱۰۰ باتری Mate 10 Pro هوآوی در ۴۸۰۰ ثانیه

موبنا – پرچمدار جدید هوآوی موسوم به Mate 10 Pro یکی از معدود گوشی‌های هوشمند اندرویدی در جهان محسوب می‌شود که باتری پرظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در خود جا داده است که البته با بهره‌مندی از سیستم شبکه پردازش عصبی (NPU) که از فناوری هوش مصنوعی برای مانیتورینگ باتری استفاده می‌کند، بهترین سیستم مصرف انرژی را در اختیار کاربران می‌گذارد و از این نظر با همه گوشی‌های هوشمند پیشرفته موجود در بازار متفاوت است.

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی سیستم ویژه‌ای را در خود جا داده است که از آن با نام SuperCharge یاد می‌کنند. این فناوری به گونه‌ای تعریف شده است که مدت زمان لازم برای اتصال گوشی به برق را به حداقل می‌رساند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید حداکثر ظرفیت باتری را شارژ کنید. در مقایسه با فناوری شارژ سریع «اداپتیو فَست شارژینگ» سامسونگ که برای گوشی‌های «گلکسی اس۷»، «گلکسی اس۸»، «گلکسی نوت ۸» و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین فناوری «دَش شارژ» برای «وان‌پلاس ۵تی»، باید اعتراف کرد که هوآوی قابلیت کاربردی‌تر و پیشرفته‌تری را ارایه می‌دهد.

صفر تا ۱۰۰ باتری Mate 10 Pro هوآوی در ۴۸۰۰ ثانیه

کارشناسان برای آنکه در کنار توضیحات شرکت سازنده یک بررسی جامع و کلی داشته باشند انرژی ذخیره شده در باتری Mate 10 Pro را به صفر درصد رساندند و باتری را کاملا خالی کردند. سپس این گوشی هوشمند به شارژر متصل شد و هر ۱۰ دقیقه یکبار باتری مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود چه میزان انرژی در آن ذخیره شده است. در این آزمایش از کابل ورودی USB-A به USB-C استفاده شد و همچنین آداپتور SuperCharge مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از این بررسی به‌ازای هر ۱۰ دقیقه‌ای که گوشی هوشمند Mate 10 Pro به شارژر متصل بود، به قرار زیر منتشر شد:

  • ۱۰ دقیقه: ۱۶ درصد
  • ۲۰ دقیقه: ۳۵ درصد
  • ۳۰ دقیقه: ۵۱ درصد
  • ۴۰ دقیقه: ۶۶ درصد
  • ۵۰ دقیقه: ۷۷ درصد
  • ۶۰ دقیقه: ۸۵ درصد
  • ۷۰ دقیقه: ۸۹ درصد
  • ۸۰ دقیقه: ۱۰۰ درصد

صفر تا ۱۰۰ باتری Mate 10 Pro هوآوی در ۴۸۰۰ ثانیه

در مجموع یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید تا باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری گوشی هوشمند Mate 10 Pro از حالت کاملا خالی، انرژی خود را پر کند.

در مجموع می‌توان گفت بیشتر سیستم‌های شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند با روش‌های مختلف خود در یک زمان مشابه انرژی را به داخل باتری انتقال می‌دهند تا گوشی هوشمند حداکثر توان مورد نیاز خود را در اختیار بگیرد. کاربران بر این باورند که در مراحل نخست سرعت شارژ باتری بیشتر است و هرچه جلوتر می‌رود از سرعت آن کاسته می‌شود تا در نهایت ۱۰۰ درصد انرژی در باتری ذخیره شود. باید اعتراف کرد که این فرضه کاملا درست است و روش مذکور به سلامت باتری و افزایش طول عمر آن کمک می‌کند. آنچه که باید مورد توجه قرار دهید این است که سرعت شارژ شدن باتری گوشی هوشمند شما برای پر کردن ۵۰ و ۷۵ درصد باتری چقدر است و به عبارت دیگر، چقدر زمان لازم است تا ۵۰ و ۷۵ درصد باتری شما پر شود. این مسئله نشان می‌دهد فناوری ویژه‌ای که گوشی هوشمند شما برای شارژ شدن باتری در اختیار دارد چقدر سریع عمل می‌کند.

صفر تا ۱۰۰ باتری Mate 10 Pro هوآوی در ۴۸۰۰ ثانیه

نکته جالب این است که Mate 10 Pro هوآوی نسبت به تمام رقبای موجود در بازار با سرعت بیشتر انرژی را در اختیار می‌گیرد. برای گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۵تی» باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته شده است و جالب این جاست که زمان تعیین شده برای پر شدن ۵۰ درصد از ظرفیت این باتری با زمان محاسبه شده برای پر شدن ۵۰ درصد ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری Mate 10 Pro یکسان است و از این نظر می‌توان نتیجه گرفت که پرچمدار هوآوی سریع‌تر عمل می‌کند. سرعت شارژ در گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی در مقابل دیگر گوشی‌ها هم مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان مثال گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال» یعنی پیشرفته‌ترین و بهترین محصول ساخته شده در شرکت گوگل برای آنکه باتری خود را به طور کامل پر کند به ۲ ساعت و ۴۳ دقیقه زمان نیاز دارد و همچنین گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» سامسونگ نیز برای آنکه ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز را در باتری پر کند یک ساعت و ۴۷ دقیقه زمان نیاز دارد که در مقابل،‌ Mate 10 Pro هوآوی در کمتر از یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا