ایمپلنت بی‌سیم مشکلات مثانه را حل می‌کند

موبنا – اگر فردی دچار مشکلات ادراری از جمله بی‌اختیاری ادرار و داشتن مثانه بسیار فعال باشد نیاز به درمان با داروها یا ایمپلنت‌های تحریک‌کننده عصبی الکتریکی دارد. یک ایمپلنت آزمایشی جدید ممکن است این مشکل را با استفاده از میکرو LED های همبسته برطرف کند.

براساس گزارش «نیواطلس»، این ایمپلنت با استفاده از آزاد کردن جریان الکتریکی به اعصاب کنترل‌کننده اندام‌ها، عملکرد مثانه را منظم می‌کند.

دانشمندان دانشگاه‌های پزشکی واشنگتن در سنت‌لوئیس، ایلینوی و نورت‌وسترن نمونه اولیه این ایمپلنت را ارائه کردند. آنها دستگاه‌های بدون باتری را با یک جراحی جزئی در بدن موش‌ها قرار دادند و یک کمربند کشی به دور مثانه حیوانات بستند.

سپس محققان پروتئین اُپسین را در اندام‌ها تزریق کردند. این پروتئین‌ها توسط ویروسی که به سلول‌های عصبی مثانه متصل می‌شوند، حمل می‌شود و باعث می‌شود آنها به سیگنال‌های نوری حساس شوند.

هنگامی که پر و تخلیه مثانه موش‌ها، این ایمپلنت انقباض و انبساط‌های مرتبط با مثانه را تشخیص داد. این اطلاعات توسط بلوتوث به یک دستگاه خوانش دستی خارجی منتقل شده و دستگاه با استفاده از الگوریتم‌ها زمان پر شدن مثانه و نیاز به خالی شدن آن را تشخیص می‌دهد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا