فید

ایده‌ای ارزشمند در اولین اپراتور رایانش ابری کشور

موبنا – این روزها در توضیحات اغلب خدمات زیرساختی، واژه‌ای به نام SLA به چشم می‌خورد. اما اینکه این خدمات تا چه حد به SLA خود پایبند هستند، نکته بسیار مهم و قابل تأملی است.

اغلب خدمات، امکان انتخاب SLA را ندارند و صرفاً به کاربر خود اطلاع می‌دهند که SLA خدمات، یک درصد مشخصی است. برای آشنایی بیشتر با واژه SLA، ابتدا به تعریف آن پرداخته می‌شود.

SLA مخفف عبارت Service Level Agreement و به معنای تفاهم سطح سرویس است. SLA قراردادی است میان سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده که در آن سرویس‌دهنده متعهد می‌شود که سطح کیفیت و ارائه خدمات و همچنین میزان uptime را در حد مشخصی نگه دارد و در صورت عدم رعایت آن، طبق تفاهم‌نامه جریمه بپردازد؛ حال این جریمه می‌تواند به صورت نقدی باشد، یا به ازای قطعی، سرویس رایگان ارائه دهد.

در ایران، تعداد بسیار محدودی از سرویس‌دهندگان هستند که به SLA اعلامی خود پایبند باشند و با هر بهانه‌ای سعی می‌کنند تا از اجرای کامل و واقعی آن فرار کنند!

در این میان، این روزها خبر تازه‌ای از اولین اپراتور کلود ایران شنیده می‌شود. ابر XaaS که این روزها در حال گسترش سرویس‌ها و امکانات خود است و از خبرسازترین مجموعه‌های این روزها محسوب می‌شود، ابتکاری در ارائه سرویس‌های خود به‌کاربرده است که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

ابر زس، این امکان را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کرده است که SLA خود را خودشان تعیین کنند. یعنی هر مشتری حق دارد سطح کیفیت خدمات خود را انتخاب کند.

این امکان در ابر زس، یعنی از بین بردن تمام دغدغه‌های کاربران در مورد زیرساخت، سرورها و حتی دیتاسنتری که سرویس کاربر در آن قرار می‌گیرد. یعنی کاربر دیگر نگران استاندارد بودن دیتاسنتر و زیرساخت خود نیست و تمام دغدغه‌های خود را به «زس» می‌سپارد. ابر زس که تجربه درخشان راه‌اندازی ابر عمومی پارس آنلاین، ابر خصوصی و عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سرویس‌دهی به هزاران کسب‌وکار و استارت آپ داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد، با این امکان جدید توجه هر نوع کسب‌وکاری را با هر مقیاسی به خود جلب کرده است. امکانات سرور ابری و دیتاسنتر ابری زس، به‌گونه‌ای است که این سرویس را در سطح سرویس‌های جهانی قرار داده است و مشتریانی را در سطح بین‌المللی به خود جذب کرده است.

نکته مهم آنکه زس در 5 سال سرویس‌دهی بدون وقفه خود، با اعلام واقعی SLA، کاملاً به آن پایبند بوده و در صورت عدم ارائه سرویس در حد کیفیت اعلام‌شده و گذراندن downtime مجاز خود، خود را موظف به پرداخت جریمه به صورت شارژ سرویس می‌داند که این نکته در میان مجموعه‌های فعلی، منحصربه‌فرد است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مطالب می‌توانند به  آدرس ابر زس مراجعه کنند.

ایده‌ای ارزشمند در اولین اپراتور رایانش ابری کشور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا