حرکت خلاف جهت قیمت سکه و طلا

حرکت خلاف جهت قیمت سکه و طلا

علیرغم سقوط بهای جهانی طلا در طول یک هفته اخیر، سکه و طلا در بازارهای داخلی، همراه با رشد قیمت ارز، با افزایش قیمت مواجه شد.

به‌روزترین‌ها– هر اونس طلا طی یک هفته اخیر با کاهش ۴۱ دلاری همراه شد و به کانال ۱۷۰۰ دلاری سقوط کرد اما امروز (جمعه) با کمی رشد مجددا به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگشت و از بهای ۱۸۴۶ دلار اول هفته امروز به ۱۸۰۵ دلار رسید.

این در حالیست که قیمت طلا در بازار داخل با رشد نرخ ارز، صعودی شد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افزایش ۸۵ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به پنج میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته ۲۰ هزار تومان رشد قیمت داشته و به یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان‌ به ازای هر گرم رسیده است.  

همچنین در بازار سکه هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۳۲۰ هزار تومان رشد قیمت داشته و از  ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. در پایان هفته، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش  شش میلیون و ٥٢٠ هزار تومان، ربع سکه با رشد ۲۰ هزار تومانی سه میلیون و ٧٥٠ هزار تومان قیمت دارند. سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان باقی ماند.

در هفته‌ای که گذشت، حباب سکه نیز با رشد تقاضا، ۱۵۰ تومان افزایش یافت و به ۳۷۰ هزار تومان رسیده است.

 منبع: ایسنا