سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در آفریقا

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در آفریقا

کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا بیش از ۱۵۰ میلیارد یورو (۱۷۰ میلیارد دلار) برای سرمایه‌گذاری در آفریقا در نظر گرفته است. این سرمایه‌گذاری، نیمی از طرح دروازه جهانی ۳۰۰ میلیارد یورو اتحادیه اروپا که در ماه دسامبر با هدف تقویت زنجیره‌های عرضه اروپا و مبارزه با تغییرات‌اقلیمی در بخش‌هایی از جمله سلامت، انرژی و حمل‌ونقل راه‌اندازی شد را به عهده خواهد داشت.

به‌روزترین‌ها– به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا در راه‌اندازی صندوق دروازه جهانی در ماه دسامبر گفت که این پول در قالب کمک‌های مالی، وام‌ها یا تضمین‌های نهادهای اتحادیه اروپا، دولت‌ها، موسسات مالی اتحادیه اروپا و بانک‌های توسعه ملی به وجود خواهد آمد.

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۱۵۰ میلیارد دلار می‌تواند ۲۰ میلیارد دلار در سال باشد که تنها ۶ میلیارد آن از صندوق‌های اتحادیه اروپا و بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سرمایه‌گذاران خصوصی تامین خواهد شد.

ابتکار طرح کمربند و جاده چین در سال ۲۰۱۳ برای افزایش ارتباطات تجاری با سایر نقاط جهان راه‌اندازی شد و هزینه‌های زیادی را برای توسعه زیرساخت‌ها در ۱۰ها کشور در سراسر جهان، به ویژه در آفریقا هزینه کرده است.

 منبع: ایسنا