فید

پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های جهان کدام است؟

موبنا – تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در ماه ژانویه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی حاکی است که شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم فهرست پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

این فهرست که شامل ۲۳ شبکه اجتماعی و پیام‌رسان محبوب در جهان از لحاظ تعداد کاربران می‌شود، به ترتیب به شرح زیر است:

۱. فیس بوک ( facebook ) با ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون کاربر فعال در ماه

۲. یوتیوب ( youtube) با ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۳. واتس اپ ( whatsapp ) با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۴. فیس بوک مسنجر ( facebook messenger ) با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۵. وی چت ( wechat ) با ۹۸۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۶.کیو کیو ( QQ ) با ۸۴۳ میلیون کاربر فعال در ماه

۷. اینستاگرام ( instagram ) با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۸. تامبلر ( tumblr ) با ۷۹۴ میلیون کاربر فعال در ماه

۹. کیو زون ( QZone ) با ۵۶۸ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۰. سینا ویبو ( sina weibo)  با ۳۷۶ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۱. توییتر ( twitter ) با ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۲. بایدو تیبا ( baidu tieba) با ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۳. اسکایپ ( skype ) با ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۴. لینکدین ( linkedin) با ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۵. وایبر ( viber ) با ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۶ . اسنپ چت ( snapchat ) با ۲۵۵ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۷. ردیت ( reddit ) با ۲۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۸. لاین ( Line) با ۲۰۳ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۹. پینترست ( Pinterest) با ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۲۰. وای وای ( YY ) با ۱۱۷ میلیون کاربر فعال در ماه

۲۱. تلگرام ( Telegram ) با ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۲۲. بی بی ام ( BBM ) با ۶۳ میلیون کاربر فعال در ماه

۲۳. کاکائو تاک ( kakao talk ) با ۴۹ میلیون کاربر فعال در ماه

در این فهرست، شبکه اجتماعی پینترست از سایر شبکه‌های مشابه از لحاظ تعداد کاربران فعال خود در ماه سریعتر پیشرفت کرد، به گونه‌ای که این رقم را در نخستین ماه از سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه رساند.

از میان تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های حاضر در این فهرست، بیشتر آن‌ها به ایالات متحده آمریکا و سپس به چین و کشورهای اروپایی اختصاص یافته است.

البته با توجه به رسوایی که اخیرا ( حدود یک ماه پیش ) فیس بوک مبنی بر افشاء و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران به بار آورد، ممکن است تعداد کاربران آن تحت تاثیر قرار گرفته باشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا