فید

معنای نوآوری در دنیای گوشی های هوشمند چیست؟

موبنا – متاسفانه این امری است که برای برندهای بزرگی چون اپل هم که در دورانی سردمدار نوآوری در بازار گوشی‌های هوشمند بودند نیز اتفاق افتاده‌است. به عنوان نمونه صفحه نمایش‌های تمام صفحه یا FullView یا دوربین‌های چندگانه مواردی است که حتی روی گوشی‌های میان رده بازار هم دیده می‌شود ولی اکنون کار به جایی رسیده که همچنان برندهای مطرح روی این موارد به عنوان مزیت رقابتی تاکید دارند. شاید بتوان ادعا کرد که جهت‌گیری برخی از برندهای مطرح در حوزه گوشی‌های هوشمند تا حدی آنها را گمراه کرده چرا که آنها تجربه کاربری را فدای امکانات سخت افزاری تکراری می‌کنند که در عمل مزیت چندانی برای کاربران نسبت به مدل‌های قبلی به ارمغان نمی‌آورند.
برخی برندها مانند هوآوی جهت‌گیری متفاوتی را نسبت به آنچه اکثر برندها مد نظر دارند، در دستور کار خود قرار دادد. در شرایطی که برخی برندهای بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند روی مزیت‌های تکراری گوشی‌های خود تاکید دارند، هوآوی همچنان برگ‌های برنده‌ای برای رو کردن در بازار گوشی های هوشمند دارد که می‌تواند کاربران را مانند گذشته هیجان‌زده کند. به عنوان نمونه در سال گذشته مدل‌های معرفی شده توسط هوآوی در سری Huawei Mate 20 و Huawei P20 نسبت به مدل‌های معرفی شده توسط سایر برندها از حیث نوآوری تفاوت‌های عمده‌ای داشت.
هوآوی اولین برندی است که هوش مصنوعی را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد و از آن به شکل کاربردی در بخش‌های مختلف از دوربین گرفته تا مصرف بهینه باتری بهره برده‌است. همچنین هوآوی سال قبل برای اولین بار سیستم شارژ بی‌سیم معکوس را که امسال روی محصولات برندهای دیگر دیده می‌شود معرفی کرده بود. از سوی دیگر در نظر گرفتن مفاهیم جدید طراحی به خصوص در بخش پشت گوشی، انتظارات جدیدی برای کاربران ایجاد کرده که برندهای دیگر را مجبور به پیروی از هوآوی کرده‌است. به عنوان نمونه می‌توان به در نظر گرفتن یک طیف رنگی مثلاً از آبی به بنفش اشاره کرد که برندهای دیگر مشابه آنها را بعد از هواوی در محصولات خود وارد کرده‌اند. در نظر گرفتن باتری‌های حجیم حدود 4000 mAh و بیشتر هم در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی به خصوص در سری میت امری عادی تلقی می شود که این هم پرچم داران برندهای دیگر را مجبور به پیروی از آن کرده‌است.

معنای نوآوری در دنیای گوشی های هوشمند چیست؟

اولین‌های ذکر شده برای هوآوی به موارد فوق خلاصه نمی‌شود و تنها به عنوان مشت نمونه خروار یادآوری و مرور شد. هوآوی با نوآوری‌های خود توانسته تجربه کاربری کاربران را تحت تاثیر قرار بدهد و انتظارات آنان را به سطحی بالاتر ارتقا دهد، امری که انتظار می‌رود برندهای دیگر هم بتوانند مشابه آن عمل کنند تا در نهایت کاربران شاهد رقابتی واقعی برای نوآوری باشند.
لازم به ذکر است که هم اکنون زمین بازی جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند شکل گرفته که از آن به گوشی‌های تاشو تعبیر می‌شود. به همبن خاطر مدتی زمان می‌برد که گوشی‌های بالغ با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار بگیرد. عرضه گوشی‌هایی با تکنولوژی‌های جدید ولی با قیمتی که کاربران زیادی قادر به تهیه آنها نباشند، نمی‌تواند رضایت آنها را تامین کند. هوآوی در نمایشگاه MWC امسال، در چند روز آینده در این زمین بازی جدید با قوانین خود وارد خواهد شد و نوآوری‌های خود در این حوزه را به کاربران با قیمت‌های معقول و قابل بهره‌گیری توسط آنها، ارائه می‌کند.
با توجه به سابقه هوآوی در ارائه نوآوری های واقعی، به خصوص طی دو سال گذشته، باید در انتظار نوآوری های بیشتر هم از هواوی در پاریس برای گوشی های سری Huawei P30 باشیم؛ به خصوص در حوزه عکاسی موبایل و نقش پر رنگ تر هوش مصنوعی در آن!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا