اخبار برگزیدهخودروفید برتر

سایه قیمت نیم میلیون دلاری بر سر فراری الکتریکی‌؛ آینده‌ای پر هزینه در مسیر خودروهای سبز

به‌روزترین‌ها| گزارش‌ها حاکی از آن است که یک خودروی الکتریکی دیگر در دست ساخت است. راز بزرگ این روزهای مارانلو، فراری الکتریکی است. اولین اسب پرنسینگ بدون موتور احتراق داخلی تقریباً به‌طور کامل یک معما باقی مانده است.

تنها چیزی که تاکنون می‌دانیم این است که این خودرو در یک کارخانه جدید در زادگاه شرکت ساخته خواهد شد و قرار است در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود. در این رابطه از منابع آگاه شنیده شده است که این اسب ایتالیایی الکتریکی حداقل ۵۰۰,۰۰۰ یورو هزینه خواهد داشت.

این مبلغ با نرخ‌های فعلی ارز حدود ۵۳۷,۰۰۰ دلار می‌شود. با این حال، قیمت‌ها در سراسر جهان به دلیل مالیات‌های منطقه‌ای بسیار متفاوت است، بنابراین تبدیل مستقیم همیشه دقیق نیست.

هر چه که باشد، قیمت درخواستی شایعات، مربوط به نسخه پایه است، اما به ندرت کسی یک فراری با آپشن صفر خریداری می کند.
قیمت اعلامی تبدیل شده به دلار، آن را تقریباً به اندازه یک SF90 Stradale معمولی و نه نه XX هاردکور 890000 دلاری گران می‌کند.

البته همه چیز به همین جا محدود نمی‌شود و یکی از منابع مرتبط با این شرکت خودروسازی اعلام کرده که یک فراری الکتریکی دوم نیز وارد مرحله توسعه اولیه شده است.

پس از SUV Purosangue و اولین مدل الکتریکی، افزودن یک مدل دیگر به خط تولید ممکن است به انحصاری بودن آسیب برساند. برای جلوگیری از کاهش ارزش برند، اعتقاد بر این است که شرکت قصد دارد تولید را حداقل برای مدتی به حداکثر 20000 ‪ خودرو در سال محدود کند.

فروش‌ سال به سال به طور مداوم افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ به ۱۳,۶۶۳ واحد رسیده است. مردم حاضرند سال‌ها صبر کنند تا خودرو را تحویل بگیرند. در نوامبر گذشته، مدیرعامل بندتو وینا اشاره کرد که دفترچه های سفارش در سطح رکوردی قرار دارند، به‌طوری که کل ظرفیت تولید ۲۰۲۵ قبلاً فروخته شده است. این بدان معناست که سفارش‌های جدید تا سال ۲۰۲۶ در بهترین حالت تحویل نخواهند شد.

فراری برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک برند SUV، تولید سالانه Purosangue را به ۲۰ درصد از کل تولید محدود کرده است. مدل سواری با قیمت حدود ۴۰۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود و احتمالاً بدون هیچ محدودیتی در تولید بهتر، فروش خواهد داشت.

همچنین این شرکت خودروسازی با یک کارخانه جدید، خودروهای بیشتری تولید خواهند کرد. هیجان‌انگیزترین آن‌ها یک هایپرکار است که انتظار می‌رود اواخر امسال رونمایی شود.

در مورد اولین خودروی الکتریکی، امانوئل کاراندو رئیس بازاریابی محصول فراری، به تازگی گفته است که این خودرو با یک «صدای اصیل» یک «فراری واقعی» خواهد بود.

همچنین برای سال ۲۰۲۶، پیش‌بینی می‌شود که مدل بدون نام حدود پنج درصد از کل فروش را تشکیل دهد. انتظار می‌رود خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰، ۴۰ درصد از کل حمل و نقل سالانه را تشکیل دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا