اخبار برگزیدهبازارخودرو

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری BYD در ترکیه، گامی به سوی تسخیر بیشتر بازارهای اروپایی

به‌روزترین‌ها| بر اساس اطلاعات منابع آگاه، دولت ترکیه و شرکت BYD در آستانه اعلام یک پروژه سرمایه‌گذاری جدید در استان مانیسا هستند. این توافق هنوز رسمی نشده است، اما احتمالاً در روزهای آینده پس از نهایی شدن جزئیات، اعلام خواهد شد.

در اوایل ژوئن، ترکیه تعرفه‌های جدیدی برای واردات خودروهای برقی چینی وضع کرد. اما پس از مذاکرات با دولت چین، ترکیه موافقت کرد که این تعرفه‌ها را کاهش دهد و در مقابل، شرکت‌های چینی شروع به سرمایه‌گذاری در تولید داخلی کنند.

کارخانه جدید BYD در ترکیه احتمالاً نتیجه این مذاکرات است. این کارخانه با هزینه‌ای معادل یک میلیارد دلار احداث خواهد شد و به BYD کمک می‌کند تا به راحتی به بازار اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کند، زیرا ترکیه و اتحادیه اروپا دارای توافق‌نامه تجاری هستند.

این توافق به نوعی مثل ضرب‌المثل “با یک تیر دو نشان زدن” است. BYD هم دسترسی آسان‌تری به بازارهای ترکیه و اتحادیه اروپا خواهد داشت و هم از مالیات‌های موقتی که اتحادیه اروپا اخیراً بر واردات خودروهای برقی چینی اعمال کرده، جلوگیری می‌کند.

با توجه به موفقیت BYD در تولید خودروهای برقی در چند سال گذشته، این شرکت در حال گسترش جهانی است. BYD در حال حاضر یک کارخانه تولید در مجارستان می‌سازد که قرار است در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد. همچنین یک تأسیسات از شرکت فورد در برزیل خریداری کرده و به دنبال سرمایه‌گذاری در مکزیک نیز هست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا