اخبار برگزیدهفناوریفیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

آیفون 17؛ بررسی ویژگی‌های جدید، قیمت و تاریخ عرضه

به‌روزترین‌ها| اپل قرار است با مدل فوق‌العاده باریک جدید خود، پیش از عرضه سری آیفون ۱۶، یک گام جسورانه بردارد. شایعات مربوط به آیفون 17، که برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، از هم‌اکنون به گوش می‌رسند و نشان می‌دهند که این مدل می‌تواند بزرگترین ارتقاء طراحی خود را تاکنون داشته باشد.

طراحی آیفون 17 چگونه خواهد بود؟

به گزارش The Information، آیفون 17 اسلیم (Slim) اولین بازطراحی بزرگ این گوشی از سال ۲۰۱۷ تاکنون خواهد بود. گفته می‌شود که در این مدل جدید، غول فناوری بیشتر بر روی ظاهر تمرکز خواهد کرد، برخلاف نسخه پرو که از کیفیت دوربین پیشرفته‌تر و قدرت پردازش بیشتری برخوردار است.

مین چی کگ تحلیلگر TF International Securities، گزارش می‌دهد که احتمالاً آیفون پلاس در نهایت برای نسخه باریک جدید کنار گذاشته خواهد شد.

آیفون 17؛ بررسی ویژگی‌های جدید، قیمت و تاریخ عرضه

این تحلیلگر بیان می‌کند که مشخصات فعلی شناخته شده گوشی شامل صفحه نمایشگر با اندازه حدود ۶.۶ اینچ و رزولوشن ۱۲۶۰ در ۲۷۴۰ پیکسل است. آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس دارای صفحه نمایش‌های ۶.۳ اینچی و ۶.۹ اینچی خواهند بود، بنابراین آیفون ۱۷ در میان این دو قرار خواهد گرفت.

همچنین ممکن است آیفون ۱۷ به‌طور کلی دستگاهی بزرگتر باشد. البته جف پو تحلیلگر زنجیره تأمین اپل معتقد است که دستگاه دارای صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی خواهد بود.

مدل‌های پرچمدار پرو ممکن است دارای Wi-Fi 7 و ۱۲ گیگابایت حافظه رم باشند، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر ممکن است شامل Wi-Fi 6E و ۸ گیگابایت حافظه رم باشند

بررسی‌های Consumer Intelligence Research Partners نشان می‌دهد که چهار مدل آیفون ۱۵ در سه‌ماهه مورد بررسی ۶۷ درصد از کل فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که چهار مدل آیفون ۱۴ در همان دوره سال گذشته ۷۹ درصد فروش را به خود اختصاص داده بودند. ظاهراً گزینه‌های پریمیوم پرو از نظر فروش برتر از مدل‌های آیفون ۱۵ بوده‌اند.

مدل‌های پرچمدار پرو ممکن است دارای Wi-Fi 7 و ۱۲ گیگابایت حافظه رم باشند، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر ممکن است شامل Wi-Fi 6E و ۸ گیگابایت حافظه رم باشند.

شارژ تایپ USB-C آیفون 17

دیگر ویژگی‌های مهم شامل درگاه جهانی USB-C می‌شود که اپل در سال ۲۰۲۳ مجبور به پذیرش آن شد.

اتحادیه اروپا اکنون نیاز دارد که تمامی گوشی‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌ها تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ از USB-C برای شارژ استفاده کنند تا زباله‌های الکترونیکی کاهش یابد

اتحادیه اروپا اکنون نیاز دارد که تمامی گوشی‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌ها تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ از USB-C برای شارژ استفاده کنند تا زباله‌های الکترونیکی کاهش یابد. استاندارد شارژ USB-C جدید سرعت بیشتری در انتقال داده‌ها نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

قیمت آیفون 17 چقدر خواهد بود؟

گزارش‌های مختلفی درباره قیمت این گوشی هوشمند وجود دارد. برخی منابع گزارش می‌دهند که قیمت آن مشابه مدل پلاس و حدود ۸۹۹ دلار خواهد بود، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که قیمت آن ممکن است بیشتر از آیفون 17 پرو مکس باشد که می‌تواند تا ۱۲۹۹ دلار برسد. The Information باور دارد که این دستگاه جدید سطح بالا با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

آیفون 17؛ بررسی ویژگی‌های جدید، قیمت و تاریخ عرضه

با این حال، مین‌چی کو با این نظر مخالف است و بیان می‌کند که این دستگاه جایگزین پلاس نخواهد شد و به هیچ وجه سطح بالا‌تر یا گران‌تر از مدل‌های پرو نخواهد بود. بنابراین، باید منتظر جزئیات بیشتری باشیم.

آیفون 17 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

چهار نسخه مختلف از آیفون 17 برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است. این‌ها شامل آیفون ۱۷ استاندارد، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ پرو مکس و آیفون ۱۷ اسلیم جدید خواهد بود. همان‌طور که اشاره شد، دیگر نسخه “Plus” نخواهد بود زیرا اپل قصد دارد آن را کنار بگذارد.

چهار نسخه مختلف از آیفون 17 برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است که شامل آیفون ۱۷ استاندارد، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ پرو مکس و آیفون ۱۷ اسلیم جدید خواهد بود

انتظار می‌رود شرکت مجموعه جدید خود را در سپتامبر ۲۰۲۵ اعلام کند، بنابراین برخی از این ویژگی‌های گزارش‌شده ممکن است تغییر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا