اخبار برگزیدهبانک‌ و بیمهفیدفید برتر

رمزارزها زیر ذره‌بین بانک مرکزی؛ سقف واریز به 25 میلیون تومان رسید

بانک مرکزی با اعمال محدودیت تازه‌ ای، سقف واریز شناسه‌ دار برای کسب‌ و کار های مرتبط با رمزارز را به ۲۵ میلیون تومان در روز کاهش داده است.

به گزارش به‌روزترین‌ها، شرکت وندار که در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت دارد، در اطلاعیه‌ ای به مشتریان خود اعلام کرده است که بر اساس دستورالعمل جدید «شاپرک»، از روز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، سقف واریز شناسه‌ دار برای کسب‌ و کار های فعال در حوزه رمزارز ها به ۲۵ میلیون تومان و برای سایر کسب‌ و کار ها به ۲۰۰ میلیون تومان در روز کاهش می‌ یابد.

براساس اعلام این شرکت، اگر تراکنشی بیش از این مقدار انجام شود، مبلغ آن برای ۵ روز مسدود می‌ شود تا مورد بررسی‌ های مربوط به قوانین مبارزه با پول‌ شویی و تأمین مالی تروریسم قرار گیرد. در صورتی که تراکنش تأیید شود، مبلغ مسدود شده به حساب مبدأ بازگشت داده خواهد شد.

از سوی دیگر، صرافی تترلند نیز این تغییرات را به کاربران خود اطلاع داده و تأکید کرده که از این پس برای مبالغی بیش از سقف تعیین شده، از روش واریز آفلاین استفاده کنند.

این در حالی است که در آذر ۱۴۰۱ نیز بانک مرکزی محدودیت‌ هایی مشابه را برای تراکنش‌ های رمزارزی اعمال کرده و سقف آن را از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان کاهش داده بود. همچنین، این محدودیت‌ ها بر اساس کد ملی نیز اعمال شد، تا هر فرد نتواند بیش از این سقف در روز واریز کند.

راه کاری که در آن زمان به کمک کاربران آمد، واریز شناسه‌ دار بود که حالا با تصمیم تازه بانک مرکزی، این مسیر نیز محدود شده است. هدف از این اقدامات، جلوگیری از فعالیت‌ های غیرقانونی مانند پول‌ شویی عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا