گلدیران، برند برتر ملی در عرصه مسئولیت اجتماعی
به گزارش خبرنگار موبنا، کنفرانس ملی برند پایدار با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی با حضور سرکار خانم الهام امینزاده معاون حقوقی ریاست جمهوری و آقایان یحیی آل اسحاق، ریاست محترم اتاق بازرگانی تهران، حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین میرصادقی، ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، دکتر فولادگر، رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی، دکتر رجب بیگی، ریاست سازمان مدیریت صنعتی و جمع دیگری از مدیران عالی، خبرنگاران و کارشناسان در روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه 1394 به همت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و مؤسسه عصر گفتگو برگزار شد.
در این مراسم از شرکت گلدیران به عنوان برند پایدار و از پروژه گلدکیدز به عنوان Best Practice پروژه های مسئولیت اجتماعی سازمان در ایران تجلیل به عمل آمد.
در این کنفرانس ملی که با هدف قدردانی از برندهای برجسته مالی در حوزه صنعتی و تولیدی و خدمات بازرگانی و نیز آشنایی با اهمیت و به کارگیری اصول حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی، رضایت مشتری و حمایت از تولید ملی برگزار گردید، از حسین تنهایی به عنوان یکی از مدیران موفق در ایجاد برند پایدار با اهدای نشان ویژه کنفرانس تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم دکتر یحیی آل اسحاق، ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تهران با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: “پذیرش مسئولیت اجتماعی، نقش عمدهای در پایداری برندها دارد و انجام آن اهمیت و جایگاه شرکتها را مشخص میکند چرا که سوددهی شرکتها به تنهایی هرگز عامل موفقیت مجموعه نخواهد گردید و براساس تحقیقات پژوهشی صورت گرفته امروز 3.4 شرکتهای اقتصادی مطرح جهان به این نکته که پذیرش مسئولیت اجتماعی از مهمترین رموز موفقیتشان خواهد بود رسیده اند و به آن میپردازند.”
خانم فاطمه دانشور، ریاست کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در بخش پنل آموزشی کنفرانس طی سخنانی پنج محور را در مفهوم مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: “مسئولیت اجتماعی در بازار و صنعت، نگاه به جامعه و مشارکت با نهادهای اجتماعی (خیریه ها، NGOها و غیره) توجه به محیط کار و رفاه کارمندان و جامعه و بُعد زیستمحیطی این 5 عامل را شامل میشوند که توجه و پرداخت به آنها برای هر مجموعه اقتصادی و اجتماعی محوری گریزناپذیر است.”
فرخ صفارزاده، مدیر روابط عمومی گلدیران، نیز در بخش پنل آموزشی کنفرانس، ساختن برند پایدار را نیازمند فعالیتهای بیشمار و مستمری دانست که در رابطه با آن، کیفیت محصول و خدمت مناسب پلههای اولیه به شمار میآیند.
مدیر روابط عمومی گلدیران پرداختن به مسئولیت اجتماعی و نزدیک شدن به مشتریانی که جامعه هدف را میسازند الزامی اساسی برای شرکتهایی دانست که به بقای خود می اندیشند. وی شرکتها و بنگاههای تجاری را تشویق به طراحی و راه اندازی پروژههای مسئولیت اجتماعی کرد و ابراز داشت: “فعالیتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی جدا از رفع معضلی از جامعه و ساخت جامعه و ساخت جامعه ای بهتر برای همه، این حس ارزشمند را در مشتری ایجاد میکنند که با خرید محصول از چنین شرکتهایی خود نیز در پروژه های اجتماعی مشارکت دارند. این امر باعث خوشحال شدن آنها میشود و این خوشحالی منشاء اعتمادسازی، متمایز شدن و پایداری برند میشود.”
صفارزاده در ادامه به معرفی پروژه گلدکیدز، کانون نخبگان طلایی ایران، پرداخت و گفت: “از اینکه پروژه مسئولیت اجتماعی ال جی و گلدیران تا این حد مورد توجه قرار گرفته است بسیار خوشحالیم. طراحی مدرن، پیاده سازی سیستماتیک، شناسایی گروههای هدف، تیم متخصص و تلاش مستمر را از دلایل موفقیت گلدکیدز میدانیم. با توجه به اثرات مثبت این نوع پروژه ها بر روی بدنه اجتماع، آماده ایم که تجربیات خود را به تمامی شرکتهای علاقه مند ارائه کنیم.”
گلدکیدز، کانون نخبگان طلایی ایران، نام پروژه مسئولیت اجتماعی مشترک شرکت های گلدیران و ال جی است که با همکاری مؤسسه خیریه مهرآفرین اجرایی شده است.
گلدکیدز در تلاش است در قالب برنامهای با چشمانداز بلندمدت، کودکان و نوجوانان رده سنی 5 تا 14 سالی را که دارای استعدادهای خاص هستند از طریق مسیرهای مختلف شناسایی و انتخاب کرده و سپس در فرآیند پرورش این استعدادها را به سمت بلوغ و شکوفایی هدایت کند تا به جایگاه اجتماعی شایسته شان دست یابند.
129/