تصميم دولت براي ساماندهي شبكه ارتباطات كشور

 به گزارش موبنا، پايگاه اطلاع‌رساني دولت اعلام کرد: در راستاي حفظ يكپارچگي شبكه ارتباطات داخل كشور، ‌اعمال مكانيزم‌ها و تدابير لازم براي تامين و حفظ امنيت آن و همچنين نظارت، ‌هدايت و كنترل دروازه‌هاي بين‌المللي، ‌حمايت از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي و نظارت بر امور شبكه اينترنت جهاني، کليه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتي، مؤسسات عمومي غيردولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري‌هاي سراسر كشور ، موظف شدند نيازهاي ارتباطاتي و مخابراتي خارج از كشور خود را تنها از طريق وزارت ارتباطات تامين كنند.
براساس اين بخشنامه، دستگاه‌هاي مذكور موظفند تا دو هفته از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه، فهرست مراكز و پايگاه‌هاي خود را كه از طريق ماهواره ارتباط دارند، ‌تهيه و به وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات ارائه دهند.
همچنين اين دستگاه‌ها بايد از ارائه خدمات اينترنتي به كاركنان خود و ساير شهروندان از طريق ماهواره و ساير تجهيزات خودداري و اين خدمات را تنها از طريق وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات دريافت و توزيع كنند.
طبق بخشنامه فوق، كليه دستگاه‌هاي اجرايي و اشخاص حقوقي غيردولتي موظفند در صورت نياز به ارتباطات ماهواره‌اي، مجوز‌هاي لازم را از وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات دريافت و فقط در همان حيطه مجوز فعاليت و از ارائه خدمات خارج از محدوده فعاليت خود اجتناب كنند.
اين گزارش مي افزايد :دستگاه‌هايي كه نياز‌هاي ارتباطي آنها در حال حاضر از طريق وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات قابل تامين نيست،مي‌توانند تا زمان آمادگي آن وزارتخانه براي ارائه خدمات مناسب و با كيفيت، به طور مستقيم از خدمات ماهواره‌اي استفاده كنند.
نيرو‌هاي مسلح و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در حوزه فعاليت‌هاي سازماني خود از اين قاعده مستثني هستند.
پرويز داوودي معاون اول رييس‌جمهوري، اين بخشنامه را در تاريخ ديروز سه شنبه براي اجرا به دستگاههاي کشور ابلاغ كرد.
 128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا