درآمد جهاني حاصل از فروش تجهيزات واي‌مکس به هفت ميليارد دلار مي رسد

به گزارش موبنا عبدالمجيد رياضي اظهار داشت: شبکه واي‌مکس مي‌تواند تکميل کننده شهرهاي الکترونيک باشد، زيرا اين تکنولوژي اينترنت را با سرعت زياد و امکانات بالا فراهم مي‌سازد.
رياضي گفت: شبکه واي‌مکس مي‌تواند به‌راحتي امکان دسترسي به اينترنت پرسرعت به صورت بي‌سيم را در اختيار کاربران قرار دهد لذا مي‌توان صوت و تصوير را به راحتي در شبکه اينترنت مبادله كرد.
وي با اشاره به اين که تکنولوژي واي‌مكس علاوه بر پرسرعت بودن، محدوديت مکان را نيز از پيش روي برداشته است، گفت: اين تكنولوژي يک فن‌آوري بدون سيم پرسرعت با برد زياد است.
معاون وزير ارتباطات در خصوص کاربردهاي شبکه واي‌مکس تصريح کرد: ايجاد شبکه‌هاي مجازي خصوصي (VPN)، راه‌اندازي ويدئو کنفرانس، پخش فيلم، پخش زنده همايش‌ها و ارائه آموزش الکترونيکي از کاربردهاي مرسوم اين فن‌آوري است اما مهم‌ترين کاربرد آن براي سرويس‌رساني به بانکداري الکترونيکي (E-Banking) است که توان ارايه خدمات سريع به بانکداري الکترونيکي را در تمام شهر تهران فراهم آورده است.
وي با اشاره به اين که ارايه‌ اين خدمات براي مصارف خانگي در مجتمع‌هاي مسکوني کاملا اقتصادي و مقرون به صرفه است، گفت: براي کاربران خانگي به زودي با گسترده شدن استاندارد در سطح جهان، قيمت پايه تجهيزات تقليل يافته و براي مصرف‌کنندگان خانگي نيز مقرون به صرفه خواهد شد.
شبکه واي‌مکس سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي‌سيم بوده که جايگزيني براي شبکه‌هاي بي‌سيم نواحي شهري تعيين شده است و مي‌تواند دست‌يابي بي‌سيم باند پهن فراهم سازد که تا 50 کيلومتر براي ايستگاه‌هاي ثابت و 5 تا 15 کيلومتر براي ايستگاه‌هاي سيار را پوشش مي‌دهد.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا