گوشي هاي نوکيا مجهز به خدمات اينترنتي جديد شد

به گزارش خبرنگار موبنا، در زبان فنلاندي Ovi  به معني “در” است، اين سيستم دروازه ورود به دنياي اينترنتي نوكياست كه شامل استفاده از نقشه ها و سيستم مكان يابي نوكيا، مغازه اينترنتي موسيقي نوكيا و بازي هاي N-Gage  است.
همچنين اين سيستم دروازه ورود به گروه هاي دوستي و اشتراك موارد مورد علاقه از طريق كامپيوتر و يا سيستم هاي سازگار نوكيا است.
بر اين اساس نوکيا با ارائه نسخه به روز شده نقشه هاي پيشين گوشي هاي خود، كاربران را قادر مي سازد كه مستقيماً و روي صفحه گوشي خود به  نقشه هاي دنيا و يا نقشه هاي محلي دسترسي داشته باشند.
اين سيستم نوكيا قابل استفاده در هنگام رانندگي و يا پياده روي است.
همچنين نقشه و راهنماي شهرها و تصاوير ماهواره اي و بازي آن لاين بين دو كاربر نوكيا، نيز از ديگر خصوصيات اين نرم افزار است.
براساس گزارش روابط عمومي شرکت نوکيا در ايران، اکثر گوشي هاي اين برند در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ،حاوي نقشه هائي است كه كشورهاي امارات متحده عربي، عربستان سعودي، بحرين، قطر، عمان و كويت را پوشش مي دهد.
راهنماي مكان يابي صوتي با با وجود بيش از 30 زبان زنده دنيا، شامل زبان هاي عربي، فرانسه، اردو، فارسي و هندو نيز به كاربر اين امكان را مي دهد كه هر نقطه اي را در جهان مكان يابي کنند.
همچنين كاربران گوشي هاي نوكيا در خاورميانه و شمال آفريقا اكنون قادرند كه از طريق گوشي خود، مستقيما بازي هاي مخصوص موبايل را بازي كرده و يا خريداري كنند.
سيستم بازيهاي N-Gage نوكيا تعداد زيادي از بازي هاي موبايل كه حتي برخي از آنها اختصاصي اين سيستم هستند، را به كاربران ارائه مي دهد.
بازي هاي N-Gage غالباً منحصر به فرد بوده و در بسياري موارد مشخصه گرافيكي بازي ها در هيچ گوشي ديگري ديده نشده است.
در حال حاضر گوشي هاي نوكيا مدل هاي N81,N81 8GB,N82,N95,N95 8GB سازگار با  سيستم N-Gage هستند.
شركت نوكيا براي جلب رضايت بيشتر كاربران، اخيراً سيستم ذخيره سازي موسيقي از كامپيوتر را معرفي كرده که با وجود اين سيستم ، كاربران به راحتي مي توانند موسيقي دلخواه خود را روي گوشي هايشان ذخيره سازي كنند.
درحال حاضر كاربران با استفاده از سايت www.nokia.com/betalabs/musicpcclient  قادر خواهند بود به طور رايگان موسيقي مورد نظر خود را به گوشي هايشان انتقال دهند.
اين سيستم به كاربران امکان مي دهد كه با کدگذاري CD با سيستم (+ eAAC) موسيقي مورد علاقه خود را با سرعت بالا به گوشي انتقال دهند و يا محتويات موسيقي كه در گوشي ايجاد كرده اند را به كامپيوتر منتقل کنند.
تامي موستونن قائم مقام نوكيا در امور خدمات و نرم افزار نوكيا در اين باره مي گويد:
“ما به عنوان پيشرو درصنايع موبايل در دنيا، مي خواهيم به كاربرانمان اين توانائي را بدهيم كه از تمام امكانات اينترنت درگوشي خود بهره مند شوند.
به گفته وي ، نوکيا در حال حاضر به كاربران خود دراکثر نقاط خاورميانه و شمال آفريقا خدماتي را از قبيل مكان يابي، بازيهاي رايانه اي و موسيقي عرضه کرده و نيز با استفاده از سيستم OVI  امكان تشكيل گروه هاي دوستي و بازي آن لاين را فراهم کرده است.
لورنزولئون رئيس بخش خدمات و نرم افزاري نوكيا درخاورميانه و شمال آفريقا نيز در اين باره معتقد است که همچنان كه ما استفاده از خدمات OVI  را در سراسر دنيا گسترش مي دهيم، سعي داريم كه در اين منطقه نيز اين خدمات را به صورت آسان تر و كاربردي تر ارائه كنيم.
به گفته وي  از 30 مركزي كه كاربران مي توانند براي استفاده از N-Gage  انتخاب كنند 5 مركز آن در اين منطقه است.
لورنزولئون مي گويد: ما با سيستم مكان يابي و استفاده از اغلب زبان هاي رايج در منطقه اين امكان را فراهم كرده ايم كه كاربرانمان در اقصي نقاط جهان با زبان مادري خود به مكان هاي مورد نظر راهنمائي شوند.
وي مي افزايد:نقشه هاي ما اكنون 7 كشور منطقه را پوشش مي دهد و در حال پوشش دادن به كشورهاي بيشتري در اين منطقه هستيم.
129/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا