برگزاري کنفرانس راه هاي استفاده صحيح از گوشي هاي فرسوده در اندونزي

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت يوان،  توجه به راهکارهاي جديد استفاده از گوشي هاي تلفن همراه و ديگر لوازم الکترونيکي غيرقابل استفاده به روشي که هم به محيط صدمه نزند و هم خطري براي سلامت انسان در بر نداشته باشد، از محورهاي اصلي اين کنفرانس بوده است.
بر اساس اخبار منتشر شده توسط UNEP استفاده از تلفن همراه از يک رشد غيرقابل تصور  برخوردار بوده به طوري که اولين کاربران تلفن همراه در سال 1970 تعداد اندکي بودند، در سال 2004 به 76/1 ميليارد نفر رسيدند و در آوريل سال جاري ميلادي به بيش از 3 ميليارد نفر رسيد.
اين آمار نشان مي دهد که دير يا زود اين دستگاه ها يا به طور کامل يا قسمتي از آن دور ريخته مي شود و شرکت کنندگان در اين اجلاس پنج روزه روش ها و راهکارهايي را براي استفاده بهينه از اين دسنتگاهها و حفظ محيط زيست ارايه دادند.
در اين کنفرانس، کنوانسيون بازل سوييس ( Basel Convention ) مبني بر مديريت کاهش زباله هاي تلفن همراه مورد توجه قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش براي اجراي اين پروژه دولت ها ملزم به جمع آوري گوشي هاي کهنه به منظور کمک به کشورهاي افريقايي و ديگر کشورهاي منطقه و مديريت زباله هاي پرخطر و سمي شدند.
دبيرخانه Basel Convention در اين مزاکره قراردادي به منظور قانون اجباري جديد براي بي مصرف کردن دستگاه هاي فرسوده و از کار افتاده و پرداخت آنها به دستگاه هاي قابل بازيافت، به امضا رسيد.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا