توسعه سريعتر حوزه ارتباطات، موجب کاهش هزينه‌ها مي‌شود

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز” دکتر محمد سليماني درمراسم بهره‌برداري از پروژه رومينگ شبکه ارتباطات سيار با شبکه تلفن همراه روستايي استان فارس، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: ‌امروزه‌، تحولات کشور بايد با استفاده از امکانات مخابراتي صورت گيرد.
وي افزود: تمامي دستگاه‌هايي که در خدمت مردم هستند ، مي‌بايست نيازهاي مخابراتي خود را مطرح کنند و وزارت ارتباطات آماده ارايه تمامي خدمات مخابراتي به کليه حوزه‌ها است.
سليماني گفت: ‌در حال حاضر و با تلاش‌هاي صورت گرفته در طول فعاليت دولت نهم ، واگذاري تلفن همراه اپراتور اول تقريبا به روز شده است.
وي تاکيد کرد: در سال 84 حدود هفت ميليون مشترک تلفن همراه در سطح گسترده وجود داشت که با تلاش‌هاي صورت گرفته درطول کمتر از سه سال افزايش پرسنل ، اين تعداد به 28 ميليون نفر رسيد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب که در حوزه اقتصادي تحولات خوبي صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان ارسال بعضي از حوالجات به صورت الکترونيکي فراهم شده اما تا رسيدن به نقطه آرماني فاصله داريم.
وي تصريح کرد: سرمايه‌گذاري ‌هاي صورت گرفته در حوزه ارتباطات اندک بوده و در يک زمان کوتاه نيز قابل برگشت مي‌باشد که به عنوان نمونه مي‌توان به کارت هوشمند سوخت اشاره کرد.
سليماني در خصوص گسترش پورت پرسرعت نيز گفت: ‌براي توسعه در اين حوزه نياز به توسعه خطوط DSL ،توسعه شبکه بي‌سيم (WIMAX) و ارتباط اپراتور سوم است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا