ايران از لحاظ ضريب رشد تلفن همراه در دنيا چهارم است

به گزارش خبرنگار موبنا محمد کرم پور با اشاره به سند چشم انداز بيست ساله کشور در حوزه ارتباطات افزود: عملکرد اپراتور اول در زمينه ارايه سيم کارت و ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور از اهداف تعيين شده در برنامه چهارم توسعه ، بالاتر بوده است.
وي اظهار داشت : در زمان حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه ايجاد شده از سوي اپراتور اول به  38 درصد رسيده است که اين رقم با احتساب فعاليت اپراتورهاي خصوصي در کشور در برنامه چهارم توسعه 35 درصد پيش بيني شده بود.
وي با بيان اين که ظرف يک سال گذشته ايران از لحاظ ضريب رشد تلفن همراه جزء 10 کشور اول دنيا شده است ،يادآور شد: هم اکنون در ايران با بيش از 71 ميليون نفر جمعيت بيش از 60 ميليون خط تلفن شامل  5/24 ميليون شماره تلفن ثابت و 28 ميليون تلفن همراه دولتي فعال است .
کرم پور با اشاره به تجهيز 5 هزار روستا به دفاتر ICT ، خاطرنشان کرد:در زمان حاضر 53 هزار روستاي کشور داراي ارتباط تلفني است.
عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران که در برنامه تلويزيوني “ايران 1404 ” سخن مي گفت، در خصوص مشکلات شبکه تلفن همراه کشور نيز تصريح کرد: در خطوط تلفن ثابت مطلقا هيچ مشکلي وجود ندارد و کيفيت شبکه تلفن همراه نيز در سه سال گذشته داراي رشد بسياري بوده؛ به نحوي که هم اکنون 95 درصد ايرادات شبکه ارتباطات سيار رفع شده است.
وي با تاکيد بر اجراي شعار عدالت محوري در دولت نهم گفت: مخابرات ايران در راستاي شعار” همه کس،همه جا و همه وقت نيازمند ارتباطات است” فعاليت مي کند.
وي از مخابرات به عنوان يکي از چهار فناوري اصلي نام برد و افزود: سرويس گرايي متحرک و خلق روزانه سرويس هاي جديد در اين فناوري از حمله مواردي است که ما را ملزم به حرکت همگام با ديگر کشورها در اين چهارچوب مي کند. 
به گفته کرم پور استفاده از فناوري هاي نوين و بومي سازي اين فناوري ها از جمله اقداماتي است که ظرف بيست سال گذشته در کشور به آن پرداخته شده است.
وي به دوره گذار از سيستم هاي آنالوگ به ديجيتال اشاره کرد و افزود:در آينده بايد از ديجيتال به سمت شبکه هاي نسل جديد (NGN ) حرکت کنيم.
وي در خصوص رسيدن به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور با تاکيد بر اين که آمار و ارقام اين حرکت ، روند مثبتي را نشان مي دهد، يادآور شد:در راستاي اجراي سياست هاي اصل 44 و خصوصي سازي بزرگترين اپراتور منطقه، به طور قطع اين روند سريع تر خواهد شد.
امکان بهره مندي از خدمات ارتباطي با هدف محروميت زدايي 68 هزار روستاي کشور ، رسيدن به ضريب نفوذ 33 درصد در تلفن ثابت،36 درصد در تلفن همراه و 16 درصد در اينترنت و نيز پوشش هزار و 16 شهر از جمله اهداف برنامه چهارم توسعه کشور (پايان سال 88) است.
128/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا