مخابرات آماده اصلاحيه باشد

 بنابر برخي اظهارات سهام اين شرکت احتمالا طي روزهاي جاري در بورس عرضه مي‌شود تا يکي از پرسروصداترين شرکت‌هاي دولتي نيز به جمع پذيرفته شدگان در بورس بپيوندد.
مخابرات آماده اصلاحيه باشد
علي شميراني
سرانجام شرکت مخابرات از هفت خان خصوصي‌سازي گذشت و پس از تلاش بسيار و ارايه پاسخ‌هاي قانع کننده و گاه پاسخ‌هايي که کارشناسان را قانع نکرد، در آستانه ورود به معاملات بورس قرار گرفت. بنابر برخي اظهارات سهام اين شرکت احتمالا طي روزهاي جاري در بورس عرضه مي‌شود تا يکي از پرسروصداترين شرکت‌هاي دولتي نيز به جمع پذيرفته شدگان در بورس بپيوندد.اما همانطور که پيش از اين نيز ذکر شد ورود شرکت‌هاي دولتي به بورس بر‌اساس اصل مهم و تاريخي 44، با هدف رقابتي شدن ارايه خدمات و کالاها در بازار، افزايش کيفيت و کاهش نرخ برخي از خدمات و ده‌ها مزيت ديگر، براي همگان به يک امر مسجل و لازم‌الاجرا تبديل شده است. در واقع تنها نقطه تفاهم و غير قابل بحث در مساله ورود مخابرات به بورس، همان لزوم ورود مخابرات به بورس بود.
ساير اختلافات و تفاوت‌ها در نوع نگاه به شکل و نحوه ورود اين شرکت بزرگ و پولساز به بورس مربوط مي‌شد. چراکه به اعتقاد آگاهان، نحوه خصوصي‌سازي اين شرکت بزرگ که سابقه چند دهه‌اي يکه تازي را در عرصه مخابرات کشور داشته مي‌تواند تاثيرات به شدت مهمي بر بازار رقابت، خدمات و رقباي ايشان در کشور داشته باشد.
در مسير خصوصي‌سازي مخابرات انتقادات متعددي در خصوص پروانه و نحوه ورود اين شرکت به تابلوي بورس مطرح شده است. آنچه که از نگاه کارشناسان اما در طرح برخي انتقادها پنهان ماند، اين بود که تنها آن بخش از ابعاد نگراني‌ها در موضوع خصوصي‌سازي پررنگ‌تر شد که طراحان اين انتقادات به نوعي داراي ابزار رسانه‌اي بوده و يا با استفاده از برخي ارتباطات و مناسبت‌ها به طرح مشکلات خود مي‌پرداختند.
طبعا پس از خصوصي‌سازي شرکت مخابرات ايران احتمالا مشکلات ديگري نيز که از نگاه تدوين‌کنندگان پروانه مخابرات غافل مانده، در آينده خودنمايي خواهد کرد، موضوعي که بي‌شک مخابرات را وادار به زدن برخي اصلاحيه‌ها و متمم‌ها به پروانه خود خواهد کرد. از اين رو مخابرات و ساير صنايع وابسته به اين بازار مي‌بايست خود را براي زدن اصلاحيه‌هاي احتمالي آماده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا