ارتباطات

دلايل اختلالات شبكه‌ي تلفن همراه كشور اعلام شد

 و اخيرا نيز خاموش و غيرفعال شدن سيم‌كارت‌ها براي چند ساعت كه كمي عجيب به نظر مي‌رسد به اين مشكلات اضافه شده است كه به گفته‌ي مسوولان ممكن است به دليل قطعي فيبر نوري ايجاد شده و براي چند لحظه يا تا زمان بازسازي اين مسير و راه‌اندازي مسير پشتيبان به طول بينجامد.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه‌ي تلفن همراه دولتي کشور به‌وسيله شرکت مخابرات ايران در مردادماه سال 1373 و با نصب و راه‌اندازي 176 سلول فرستند و گيرنده در قالب 24 ايستگاه BTS براي تنها 9 هزار و 200 شهروند تهراني و مبتني بر فن‌آوري نسل دوم شبکه‌هاي سلولي (GSM) در باند فرکانس 900مگاهرتز راه‌اندازي شد.
ميزان مشتركان تلفن همراه در كشورمان هم‌اکنون به بيش از 27 ميليون در سطح کشور رسيده است؛ هر چند اين شرکت پيش‌بيني کرده است با واگذاري خطوط تلفني جديد با پيش شماره 0910 شمار مشترکان خود را به 38 ميليون برساند اما مشكل و چالشي كه چندان تازه هم نيست همان بحث آنتن‌دهي نامناسب است كه مشتركان را با مشكل مواجه كرده است.
مسولان شركت ارتباطات سيار در پاسخ به اين مشكل دلايل هميشگي مثل توسعه شبكه، برگردان‌ها و غيره را عنوان مي‌كنند كه اين دلايل از نظر مشتركان كافي نيست و بايد در اين زمينه چاره‌اي انديشيد.
محمدحسين فلاح اصغري – معاون شركت ارتباطات سيار ايران – در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا در پاسخ به علت قطعي سيم‌كارت برخي مشتركان در روزهاي اخير اظهار كرد: اين مشكل شايد به دليل قطعي فيبر نوري ايجاد شود كه براي چند لحظه يعني تا زمان بازسازي اين مسير و راه‌اندازي مسير پشتيبان اين قطعي به طول بينجامد.
به گزارش ايسنا او درباره‌ي اين كه چرا تماس مشتركان در مناطقي از تهران كه مشكلي از بابت نصب آنتن در آن‌ها نبوده و پوشش شبكه در آن مكان‌ها مشكل خاصي نداشته، اخيرا دچار اختلال شده است، گفت: در جاهايي كه مشكل اختلالات تلفني وجود ندارد و سايت‌هاي BTS نصب است، در برخي مواقع به‌دليل برگردان‌هايي كه انجام مي‌شود ممكن است اختلالاتي در تماس‌ها ايجاد ‌شود و يا در زمان‌هايي با كم يا زياد شدن ظرفيت برخي مراكز كه معمولا انجام مي‌شود، با اختلالاتي مواجه مي‌شويم، همچنين در زمان ايجاد مراكز جديد و انتقال ترافيك به اين مراكز نيز اختلالاتي ايجاد مي‌شود.
وي يادآور شد: در برگردان‌ها،‌ توسعه و اجراي سايت‌ها تا ترافيك برروي ظرفيت‌ها و يا مراكز جديد اعمال مي‌شود، ايرادات موجود خود را نشان نمي‌دهد اما زماني كه ترافيك واقعي برروي سيستم اعمال شود در آن زمان با اعتراضات يا اطلاعاتي كه از طرف مشتركان در رابطه با تماس‌ها به ما مي‌رسد از ايرادات آگاهي يافته و به رفع آن مي‌پردازيم و اين موضوع در زماني كه اكثر مواقع مشكل تماس ندارند، هم اتفاق مي‌افتد و استثنايي وجود ندارد.
شايد با استناد به آمار و گزارش‌هاي فني اعلامي از سوي شركت ارتباطات سيار ايران ميزان قطع مكالمات تلفن همراه در كشورمان از 6/2 درصد به 2/1 درصد رسيده و ميزان موفقيت مكالمات نيز از 91 درصد به ‌94 درصد رسيده باشد اما مشكلات و اختلالات شبكه هم‌چنان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا