دلايل فعال نشدن اينترنت همراه اول تشريح شد

 عضو هيات مديره‌ي شركت ارتباطات سيار درباره‌ي دلايلي كه موجب فعال نشدن سرويس GPRS در برخي گوشي‌ها شده است گفت: مشكلات گوشي كه به ناموفق بودن ثبت‌نام براي اين سرويس منجر شد، 60 درصد، ارسال تنظيمات حدود 20 درصد، بحث پوشش مناطق مختلف تهران پنج درصد و مشكل فعال‌سازي سرويس 15 درصد بود اما مشكل ارسال تنظيمات برطرف شده و اميدواريم تمام مشكلات هفته‌ي آينده كاملا برطرف شود.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا نيكوفر در نشست خبري با اشاره به برگزاري مناقصه‌ي GPRS در سال 85 گفت: مناقصه‌ي GPRS در سال 85 برگزار شد و وعده داديم كه اين سرويس را در سال 85 عرضه كنيم اما به دليل مشكلاتي كه به وجود آمد اين كار با تاخير صورت گرفت.
او ادامه داد: در حال حاضر اين شبكه را مبتني بر IP توسعه داديم و تست‌هاي لازم انجام شده و مورد تاييد رگولاتوري نيز قرار گرفت كه با ابلاغ سازمان ما به ارايه‌ي اين سرويس پرداختيم.
وي با بيان اين كه تست‌هاي لازم براي مشتركان اعتباري در تهران و پس از آن در كشور انجام مي‌شود، اظهار كرد: در فاز اول پوشش را در چهار استان و همه مراكز استان خواهيم داشت.
او خاطر نشان كرد: چشم‌انداز ما براي GPRS افزايش ظرفيت و توسعه‌ي آن به كل كشور است كه براي ارتقاء كيفيت در سطح شبكه در حال فعاليت هستند.
نيكوفر گفت: از اقدامات مدرن‌سازي ما كم كردن تعداد وندورها (پيمانكاران) است كه براي ارايه‌ي سرويس‌هاي نسل edge برنامه‌ريزي كرده و آن را در تهران پياده‌سازي مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: سعي كرديم شبكه‌ي GPRS را مبتني بر IP سفارش دهيم كه در حال حاضر شبكه «Core» در تماس‌هاي Voice و همچنين سرويس ديتاي ما به صورت IP است كه اين به ما كمك مي‌كند تا همگرايي بيش‌تري را در شبكه ايجاد كنيم.
نيكوفر همچنين در بخشي از سخنان خود به همسان‌سازي سطح قابليت‌هاي Core و access اشاره و تصريح كرد: هم‌اكنون سرويس GPRS در هشت شهر راه‌اندازي شده و چشم‌انداز ما از ارايه‌ي اين سرويس، ارتقاء كيفيت و سرعت سرويس در سطح شبكه و توسعه و ارايه سرويس در كل كشور بوده و در برنامه داريم كه سطح تنوع سبد سرويس‌هاي ارزش افزوده را افزايش دهيم.
وي در ادامه با اشاره به شيوه ثبت‌نام براي فعال‌سازي سرويس GPRS خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بسياري از مشتركان ما جديد نيستند، مشتركان درخواست خود را براي ثبت‌نام از طريق پورتال انجام مي‌دهند كه تعداد كاربران در لحظات اوليه ثبت‌نام به 45 هزار كاربر رسيد و اين ميزان در طي دو روز به بيش از 80 هزار رسيده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا