قطع خطوط مشترکان سودجو از سرويس انتقال شارژ ايرانسل

به گزارش خبرنگار ايلنا، يک فرد سود جو در وب‌‏لاگ خود براي اخاذي از مشترکان سيم‌‏کارت‌‏هاي ايرانسل آورده است:
«چند روزي است که سرورهاي ايرانسل دچارمشکل شده است، تا درست نشده شارژ رايگان دريافت كنيد.
فقط كافيست متن پايين را اس‌‏ام‌‏اس کنيد به شماره 1112 :
اگر شارژ بالاي ???? تومن داريد، اين رمز را بنويسيد :
09363887526:10000:000000
و اگر شارژ زير هزار تومان داريد اين رمز را بنويسيد :
09363887526:5000:000000
و اين متن را به شماره 1112 ارسال كنيد، بعد از چند ثانيه سيم کارت شما شارژ خواهد شد .
100% تست شده.»
براساس اين گزارش، اين در حالي است که کد ياد شده جهت انتقال شارژ به سيم کارت ديگر با استفاده از سرويس ارزش افزوده خط به خط مي‌‏باشد و در صورت انجام اين کار شارژ به حساب اين فرد مي رود، نه مشترک !!
گفتني است، اين سودجويي به علت ناآگاهي برخي مشترکان از چگونگي کاربرد سرويس انتقال شارژ سيم‌‏کارت‌‏هاي اعتباري است.
در اين رابطه يک مقام مسول در ايرانسل به ايلنا گفت: اين امر و سوء استفاده از سيستم انتقال شارژ يک جرم قضايي و اقدام براي کلاهبرداري محسوب مي شود و ما طبق آيين نامه تنها مي توانيم خط مشترک را قطع کنيم.
آرش کريم بيگي خاطر نشان کرد: مشترکاني که مورد کلاهبرداري قرار مي گيرند مي توانند با مراجعه به مراکز قضايي شکايت خود را اعلام کنند تا مورد بررسي و پيگيري قضايي قرار گيرد و ايرانسل هم براساس مفاد پروانه و دستور مقام قضايي براي پي‌‏جويي شکايت همکاري لازم را مبذول خواهد کرد.
به گفته مدير روابط عمومي ايرانسل مشترکين با انتخاب و تغيير رمز سرويس خط به خط سيم کارت خود مي‌‏توانند از سوء استفاده‌‏هاي احتمالي جلوگيري نمايند.
به گفته وي اطلاعات لازم براي استفاده، انتخاب و تغيير رمز سرويس خط به خط در اطلاعيه‌‏ها، اخباروبروشورهاي ايرانسل منتشرشده و همچنين از طريق وب‌‏سايت رسمي ايرانسل به نشاني WWW.IRANCELL.IR و همچنين مرکز تماس مشترکين سيم‌‏کارت‌‏هاي اعتباري ايرانسل به شماره 140 (براي تماس از خطوط ايرانسل) و 09351400000 (براي تماس از ساير خطوط) قابل دريافت است.
به گفته کريم بيگي، سرويس خط به خط ايرانسل يکي از امن‌‏ترين و پيشرفته‌‏ترين انواع خدمات شارژ الکترونيک تلفن‌‏همراه است، وکليه ادعاها در خصوص سوء استفاده، وعده برنده شدن در قرعه‌‏کشي و … در قبال ارسال SMS کذب محض مي‌‏باشند.
گفتني است، چندي پيش شخصي با SMSاي با عنوان شما در مسابقه شرکت … برنده يک دستگاه گوشي نوکيا شده‌‏ايد تلاش کرده بود با استفاده از اين سرويس نوين اقدام به سرقت اعتبار نمايد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا