شرکت آمريکايي موتورولا کارمندان خود را خانه نشين مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از خبرگزاري “رويترز” ، در ماه اکتبر موتورولا اعلام کرده بود که با هدف کاهش هزينه ها تا پايان فصل چهارم روي هم رفته تعداد کارمندان برکنار شده خود را به 3 هزار نفر مي رساند.
اين شرکت با تعديل نيرو  قصد دارد در سال آينده ميلادي هزينه هاي خود را به ميزان  800 ميليون دلار کاهش دهد و اخراج و برکنار نيروهاي خود را به عنوان يکي از راه هاي اجراي اين طرح  انتخاب کرده است.
به گفته يکي از مقامات اين شرکت اجراي برنامه تعديل نيرو بر همه بخش هاي تجاري شرکت تاثير مطلوب مي گذارد و  انتظار مي رود تعديل نيرو در بخش تلفن همراه  در مجموع 104 ميليون دلار براي موتورولا کاهش هزينه به همراه داشته باشد. 
اين شرکت در سال گذشته ميلادي دچار مشکلات مالي شد و بخش زيادي از سهم خود را در بازار تلفن همراه از دست داد و ضعف موتورلا موجب شده تا دو شرکت سوني اريکسون و سامسونگ سهم خود را در بازار بهبود بخشند و رقيب خود را در بازار هاي جهاني به عقب برانند.
سهام موتورولا در فصل اول 2008  در بازار هاي جهاني گوشي تلفن همراه به  2/10 در صد کاهش يافت و در سه ماهه اول سال 2008 ميلادي د 9/29 ميليون دستگاه تلفن همراه به فروش رساند، که نسبت به سال قبل 37 درصد کاهش داشته است. 
شرکت آمريکايي موتورولا دقصد دارد با توليد گوشي هاي نسل سومي بسيار پيشرفته بازار خود را در مناطق اروپا، خاور ميانه و آفريقا گسترش دهد
112/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا