شش شرکت ایرانی در جیتکس 2009 دبی حضور دارند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، شرکت های ایران رایانه، شهرپرداز، علم و صنعت، صدای بهار، چهار ستون و نیکان کوثر  امسال در فضایی بالغ بر  66 متر مربع و با هزینه ای حدود هشت تا 10 میلیون تومان در غرفه ایران حضور خواهند داشت.
بزرگترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه (جیتکس 2009 ) 26 الی 30 مهرماه در دوبی برگزار می شود که به نظر می رسد با توجه به وقوع پدیده بحران اقتصادی ، رونق گذشته را نداشته است.
بحرانی که البته در کیفیت برگزاری نمایشگاههای بزرگی همچون سبیت سیز و سبیت آلمان نیز بی تاثیر نبوده اما نقش منفی آن در جیتکس  بیشتر مشهود خواهد بود.
در سالهای گذشته عدم حضور شرکتهای بزرگی مثل اپل، ال جی، مایکروسافت، سونی و کانن باعث شد که از  کیفیت برگزاری نمایشگاه جیتکس کاسته شود و در همین حال امسال شرکت سامسونگ نیز که در نمایشگاه جیتکس سال گذشته حضوری فعال داشت، در جیتکس 2009 شرکت نخواهد کرد.
با توجه به بحران اقتصادی در سالهای اخیر، روش های بسیار مناسب تر و کم هزینه تری برای جبران هزینه های بالای شرکت در نمایشگاهها وجود دارد که می توان به ارائه اخبار مربوط به محصولات و آخرین فناوری های روز دنیا و شرکتها در اینترنت و انتشار سریع آن در میان کاربران و روش های مشابه اشاره کرد. همین امر سبب شده که شرکتهای بزرگ تمایل چندانی به حضور در نمایشگاه ها برای ارائه محصولات جدید خود نداشته باشند و عملاً برگزاری سمینارهای تخصصی ما بین شرکای تجاری رونق بیشتری گرفته است.
شرکت سخت افزاری فراسو که در سالهای گذشته طی 6 دوره متوالی به عنوان یک شرکت مستقل ایرانی و در یک غرفه مستقل در جیتکس شرکت می کرده امسال از برپایی غرفه خودداری کرده و دلیل آن را افت کیفی نمایشگاه و سیاستهای نادرست مسئولان برگزاری آن عنوان کرده است.
فراسو با اختصاص سالنی در نزدیکی نمایشگاه میزبان نمایندگان فروش خود در سطح خاورمیانه، تولید کنندگان قطعات کامپیوتر و طرفهای تجاری خود خواهد بود که در آن به معرفی محصولات جدید خود، تببین برنامه های آینده برای تولید و فروش و همچنین رایزنی ها در رابطه با اعطای نمایندگی در سطح بین المللی خواهد پرداخت.
از جمله اهداف فراسو برای حضور در نمایشگاه های مهمی همچون جیتکس ملاقات با طرفهای تجاری، نمایندگان منطقه، شناسایی طرفهای جدید تجاری و حضور در کنار بزرگان صنعت کامپیوتر و نمایش محصولات جدید به مراجعان حرفه ای در زمینه کامپیوتر است.
128/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا