چرا آمدن اپراتور سوم خوب است؟

در حوزه صنعت تلفن همراه نیز این موضوع به خوبی قابل رویت و لمس است.زمانی تنها اپراتور اول در بازار وجود داشت و اقدام به فروش سیمکارت می کرد. اما در سال های اخیر و با ورود اپراتور دوم دیگر فروش سیمکارت ، کارساز نیست و اپراتور ها به فکر ارایه خدمات متنوع تری هستند. 
قرار است اپراتور سومی نیز به جمع دو اپراتور اول و دوم ملحق شود.امور مربوط به برگزاری مزایده اپراتور سوم از یکسال گذشته آغاز و در نهایت در تابستان امسال به پایان رسید.این مزایده با وجود فراز و نشیب هایی، می تواند با ورود خود تحول جدی در بازار تلفن همراه کشور ایجاد کند.
ارایه سرویس های نسل سوم تلفن همراه، کاهش بهای سیمکارت در بازار، افت قیمت سیمکارت های اپراتور اول و دوم،افزایش رقابت در بازار برای جلب مشتری و افزایش کیفیت و تنوع سرویس ها همگی از مزایای ورود اپراتور سوم به بازار است.
اکنون پرونده اپراتور سوم در دولت و سازمان تنظیم مقررات قرار دارد و با نهایی شدن پروسه بررسی آن در آینده نزدیک برنده نهایی این اپراتور مشخص خواهد شد.
با ورود اپراتور سوم دولت اقدام به کسب درآمد بیشتر از محل فعالیت اپراتور جدید می کند.پروژه اپراتور سوم به قدری حائز اهمیت است که مهندس تقی پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی اپراتور سوم را از اولویت های برنامه خود در هنگام کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بیان کرد. 
سرعت در راه اندازی اپراتور سوم به نفع مشترکان،دولت و شرکت های داخلی خواهد بود.چنانچه رییس کارگروه مخابرات مجلس در گفت و گویی اعلام کرد باید هرچه زودتر برای مشخص شدن وضعیت اپراتورسوم تلفن همراه کشورمان تصمیم گیری کرد.
علی مطهری اظهار کرد در شرایط فعلی  برنده اپراتور سوم به صورت رسمی اعلام نشده ولی ظاهرا براساس مذاکرات صورت گرفته ” تامین تله کام ” برنده این مزایده است.
وی با بیان اینکه در زمینه بهره برداری از اپراتور سوم مشکل چندانی وجود ندارد و تنها برنده آن باید مشخص شود تصریح کرد: مزایده اپراتور سوم باطل شد اما  شریک ایرانی کنسرسیوم  تامین اتصالات گزینه مناسبی  برای اپراتور سوم است.  
برخی از کارشناسان معتقدند ورود اپراتور سوم به بازار تلفن همراه کشور، گذشته از منافع مالی آن برای دولت، عرصه رقابت را برای اپراتور های فعلی کشور داغ تر کرده و اپراتور ها تلاش بیشتری را برای افزایش سطح کیفی خدمات خود خواهند کرد.
باید به این نکته نیز توجه داشت که دولت وزارت ارتباطات را مکلف به راه اندازی اپراتور چهارم تلفن همراه نیز کرده است . بنابراین برای عقب نماندن از زمان، باید سرعت بیشتری به پروژه اپراتور سوم کشور داد.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا