تشکیل کمیته افتا در وزارت ارتباطات

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مهندس رضا تقی پور در مراسم تودیع و معارفه رییس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات، با بیان اینکه باید امنیت فضای تبادل اطلاعات به گونه ای تامین شود که افراد بتوانند به راحتی خدمات خود را در بستر مجازی به کاربران و متقاضیان ارایه کنند ، خاطرنشان کرد: اگر این محیط امن نباشد، دیگر کسی امکان ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را نخواهد داشت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تاکنون تلاش بسیار ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گر فته، تا پایان برنامه پنجم توسعه وضعیت بسیار بهتری در این حوزه داشته باشیم. کمیته امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در وزارت ارتباطات تشکیل شده تا یکپارچگی لازم در این حوزه را ایجاد کند.
وی تاکید کرد: در حوزه امنیت نرم افزار، کشورهای پیشرفته نیز آسیب پذیر هستند. اما به نظر می رسد یکی از بخش هایی که می توانیم به خوبی در آن ظاهر شویم، این حوزه است، گفت: هر روز خلاقیت ها و ابتکارها در این بخش حضور پیدا می کند. با توجه به استعدادهای بسیاری که در این حوزه در کشور وجود دارد، می توانیم در آن به خوبی حضور پیدا کنیم. با برنامه ریزی های صورت گرفته، باید اجرای پروژه های این حوزه سرعت بیشتری پیدا نند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پدافند غیرعامل به مفهوم ایمنی است، گفت: مجموعه وزارت ارتباطات به نسبت سایر دستگاه ها و نهادها در این بخش فعالیت های بیشتری انجام داده و تلاش ها تا به این جا پیشرفت خوبی داشته است. باید علاوه بر بکارگیری این حوزه برای تامین امنیت مورد نیاز، دانش پدافند غیرعامل را تولید و به دیگر کشورها نیز عرضه کنیم.
در این مراسم از زحمات مهندس صابر فیضی تقدیر و مهندس سعید مهدیون به عنوان رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات معرفی شد.در پایان مراسم حکم مهندس باقری به سمت مشاور وزیر و رییس کمیته افتا در وزارت ارتباطات از سوی مهندس رضا تقی پور به وی اعطا شد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا