کلاهبرداری با گارانتی خصوصی

 چند صباحی است برخی فروشندگان گوشی تلفن همراه با راه اندازی شرکت گارانتی خصوصی و ارائه یک شماره(شرکت خود ) روی  کارت گارانتی  ودرج شماره سریال های گوشی در سند، اقدام به فریب مشتریان خود می کنند .این روش منجر به اعتراض بسیاری از فروشندگان شده است. چراکه آنها معتقدند تاسیس شرکت خصوصی گارانتی از سوی برخی فروشندگان منجر به بازار انحصاری شده است.

در این خصوص م .ق یکی ار فروشندگان گوشی تلفن همراه گفت: رکود در بازار تلفن همراه کم و بیش احساس می شود. ولی برخی از فروشندگان تلفن همرا ه با تاسسیس شرکت خصوصی گارانتی با رونق فروش خود کار دیگر فروشندگان را بیشتر راکد کرده اند. این روش غیر اخلاقی باعث شده است مشتریانی که از سایر فروشندگان اقدام به خرید گوشی می کنند، با تصور اینکه گوشی آنها گارانتی اصل ندارد، گوشی را پس داده و همان گوشی را با افزایش 20 تا 30 هزارتومانی خریداری کنند .

وی تصریح کرد :شرکت های خصوصی گارانتی روز به روز درحال افزایش است. این شرکت ها از بی اطلاعی مشتریان سوء استفاده می کنند و هیچ متولی از اقدام این فروشندگان جلوگیری به عمل نیاورده است. امید است جلو این سوءاستفاده از مشتریان با اطلاع رسانی دقیق متولیان امر هرچه  سریع تر گرفته شود.

گفتنی است شماره پیامک 10009999 برای گوشی های سونی اریکسون، اچ تی سی و سامسونگ و شماره 200023013 برای گوشی نوکیا تنها شماره های مورد تایید گوشی می باشد. از سوی گارانی های اصلی این برند ها اعلام شده است . وشمارهای دیگر فاقد ارزش است.

182/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا