وزارت صنعت در الکامپ از دارکوب رونمایی کرد

وزارت صنعت در الکامپ از دارکوب رونمایی کرد

وزارت صنعت نرم‌افزار اطلاع رسانی و پیام‌رسانی دارکوب را در الکامپ رونمایی کرد.

موبنا – برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن رونمایی از نرم‌افزار اطلاع رسانی و پیام‌رسانی دارکوب به بیان ویژی های این سامانه پرداخت و گفت:این سامانه راهکاری ایمن، سریع برای تبادل اطلاعات مانند صدا، تصویر، پرونده و سایر امکانات مورد نیاز متقاضیان است تا در این بستر به روزترین پروتکل‌های امنیتی رمز نگاری شود.
وی در ادامه با اشاره به این که در دنیا امروز استفاده از محصولات IT به عنوان یک ضرورت به حساب می‌آید گفت: انسان‌ها تا به امروز ۴ دوره صنعتی را پشت سر گذاشتند که هر یک به نوبه خود با اهمیت بوده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیح ۴ دوره صنعتی گفت: حرکت به سمت حمل و نقل انبوه در قدم اول، شکل گیری برق و تولید مکانیکی قدم دوم، استفاده از کامپیوتر قدم سوم و در قدم چهارم که به آن انقلاب صنعتی چهارم می‌گویند حرکت به سمت هوشمندسازی صورت گرفته است.
قبادیان با بیان این که نباید از مسائل روز دنیا دور باشیم، گفت: استفاده از فناوری مزایایی شامل رشد بهره وری، تولید باکیفیت، کاهش قیمت، افزایش سرعت کارها می گردد.
وی گفت: تا چندی پیش صحبت از دولت الکترونیکی بود تا در نتیجه آن مراجعات حضوری کاهش یابد اما هم اکنون صحبت از دولت همراه است زیرا نیاز های درخواستی افراد در گوشی هوشمند آنها موجود است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گذری بر سامانه جامع تجارت کرد و گفت: این سامانه دلیلی برای فاصله گرفتن از تجارت سنتی است زیرا با برای تجارت داخلی و خارجی استفاده از سامانه جامع تجارت به عنوان زیرساخت اصلی به حساب می آید.
وی گفت: در آینده در مرکز اطلاعات استان‌ها به دنبال ایجاد دیتا بانکی هستیم تا در هنگام سیاست‌گذاری از آنها استفاده کنیم.
در ادامه جهانبخش سنجابی رییس مرکز نوسازی و تحول اداری بیان کرد: اولین اقدام دولت همراه رونمایی از اتاق ملاقات ابری است که مجموعه از مدیران ستادی نیز در این میز گرد وجود دارند تا از سفرهای غیر لازم جلوگیری به عمل آید.
وی افزود: همچنین شرایط امکان تعامل دو جانبه اپلیکیشن‌ها فضا مجازی و نرم افزارهای ارتباطی رونمایی شد که اپلیکیشن اصالت سنجی یکی از این موارد است.