بهره‌مندی روستاهای قزوین از خدمات ارتباطی به 99 درصد می‌رسد

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، فرهاد جاویدی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب در جلسه شورای مدیران استان اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین خدمات ارتباطی و مخابراتی استان قزوین به‌ وسیله شرکت مخابرات انجام می‌شود. اما در راستای ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و کاهش قیمت سرویس‌های ارتباطی، بیش 8 اپراتور FCP دارای پروانه فعالیت در سطح استان در حال ارائه خدمات ارتباطی می‌باشند و روز به‌ روز نیز سهم این اپراتورها در بازار ICT استان در حال افزایش است.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سطح کشور 9 منطقه دارد که منطقه شمال غرب آن در استان قزوین مستقر بوده و دو استان گیلان و زنجان تحت نظارت این منطقه فعالیت می‌کنند.
جاویدی ادامه داد: تمام افراد و شرکت‌هایی که قصد فعالیت در زمینه ارتباطات در این سه استان را داشته باشند، باید مجوز فعالیت خود را از این اداره‌ کل دریافت کنند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب با اشاره به آمار استفاده از تلفن ثابت در استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 هزار مشترک تلفن ثابت در این استان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان قزوین 31,28 است، افزود: در سطح این استان 840 روستای دارای سکنه داریم که تقریباً همه آن‌ها از خدمات ارتباطی و مخابراتی بهره‌مند هستند.
وی همچنین اعلام کرد: با ادغام 220 سایت تلفن خانگی استان با شبکه همراه اول تا پایان سال جاری، کیفیت ارائه خدمات تلفن همراه در سطح استان بهبود قابل‌ توجهی خواهد داشت.
در ادامه رضایی نیک، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ضمن تاکید بر اهمیت نقش رگولاتوری و نظارت بر عملکرد اپراتورها، افزود: همه دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات باید با هماهنگی و همدلی در ارایه خدمات بهتر به شهروندان اهتمام ورزند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا