بازدید رییس کل دیوان محاسبات از شرکت خدمات انفورماتیک

بروزترین‌ها – به گزارش بروزترین‌ها از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، در این بازدید «سیدابوطالب نجفی» مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در خصوص برخی سامانه‌های حاکمیتی همچون نسیم، نهاب، نماد، چکاوک، صیاد و دیگر سامانه‌های مهمی که در این شرکت مدیریت می‌شوند، توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

نجفی اظهار داشت: پیش از راه‌اندازی سامانه نسیم، بیش از ۲۲۰ هزار حساب دولتی در بانک‌های مختلف وجود داشت که اکنون این تعداد به ۲۰ هزار حساب کاهش یافته و متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه حساب‌های ۱۲۰۰ سازمان در سامانه نسیم متمرکز شده است، تصریح کرد: با این اقدام، نظارت دقیقی بر وصولی‌ها و موجودی‌های حساب‌های سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت درمورد تجمیع قبوض مالیاتی در این سامانه یاددآور شد: تاکنون حدود ۷۰ درصد قبوض مالیاتی به این سامانه وصول شده و ۳۰ درصد بقیه منوط به اجرای طرح جامع مالیاتی است.

نجفی از شرکت پخش و پالایش و گمرک بعنوان دیگر سازمان‌هایی که به تدریج در حال انتقال حساب‌ها به این سامانه هستند، نام برد.

گفتنی است عادل آذر و هیات همراه وی به اتفاق معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از بخش‌های مختلف سایت شرکت خدمات انفورماتیک بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا