با این ترفند ثروت را به زندگی خود تزریق کردم

ظروف میناکاری

از آنجا که ظروف میناکاری دارای طرح های جذاب و خاصی است این ظروف محبوبیت بالایی را کسب کرده اند، برخی از ظروف مسی با داشتن نقش های میناکاری خیلی زیباتر می شوند ولی ایجاد این طرح های شگفت انگیز معمولا نیاز به دوره های آموزشی زیادی دارد. پس افراد در داخل منزل از رنگ های طبیعی و تجهیزات سنتی استفاده می کنند و طرح های ساده ای را ایجاد می نمایند. از طرفی در غرفه صنایع دستی معمولا تکنیک های خاصی را برای اجرای طرح های حرفه ای ارائه می دهند.

با این ترفند ثروت را به زندگی خود تزریق کردم

ظروف نقره

در رابطه با ظروف نقره و نیز پخش ظروف نقره دکوری اصل اصفهان که به صورت عمده و ارزان انجام می شود باید ابتدا تاریخچه نقره و ظروف نقره را در ایران بررسی نماییم. پیشینه استفاده ایرانیان از نقره به هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح بر می گردد و ظروف سیمین و نقره ای به جا مانده از دوران از اعصار و قرون متمادی قبل از دوران مسیح و بعد از دوران مسیح هم گویای این امر می باشد. همچنین اجسام کشف شده از دوران هخامنشیان و ما قبل آنها که در تپه های سیلک به دست آمده است حاکی از این می باشد که ایرانیان از قدیم الایام همگام با استفاده از طلا از نقره و مس هم به عنوان کالایی برای زینت دادن به ظروف و وسایل تزیینی یا حتی ظروف مسی برای خود استفاده می کردند و ارزش آن را گرانبها و زیاد می دانستند.

با این ترفند ثروت را به زندگی خود تزریق کردم

ظروف مسی دکوری

ظروف مسی دکوری در ایران قدمت بسیاری دارد که تا امروز طرفداران زیادی دارد، برای جلوگیری از کدر شدن و یا زنگ زدگی ظروف مسی و جلوگیری از پاک شدن قلع درون این ظروف، باید غذا بعد از طبخ از درون این ظروف خارج شده و سپس ظرف شسته شود. همچنین بهتر است غذاهای اسیدی و ترش درون ظرف‌های مسی نگهداری نشود، زیرا این مواد قابلیت حل کردن قلع را درون خود دارند. علاوه بر این، می‌توان با ترکیب آب داغ و صابون و ترکیب نمک و سرکه، تا حدودی سیاهی‌های ایجاد شده درون ظروف را از بین برد. 

با این ترفند ثروت را به زندگی خود تزریق کردم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا